مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد پرداخت زکات استان بوشهر از محصول خرما است که پیش بینی‌ می‌شود نخل‌داران استان بوشهر امسال ۲۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 16 September 2015
تابناک بوشهر: احمد لطفی عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و گردشگری شکرانه زکات خرما در آب‌پخش دشتستان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‎های کشاورزی استان بوشهر تولید خرما است اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از شش میلیون اصله نخل موجود است که سالانه ازاین نخل‌ها بالای 150 هزار تن خرما  برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر قطب تولید خرما در کشور است خاطرنشان کرد: ایران رتبه دوم تولید خرما را در منطقه دارد و استان بوشهر یکی از قطب‌های مهم تولید خرما در کشور است.

لطفی با بیان اینکه 9 قلم کالا و محصول مشمول پرداخت زکات می‌شود افزود: استان بوشهر در پرداخت زکات در کشور پیشتاز است بگونه‌ای که از زمان تاسیس کمیته شورای زکات در سال 1383 تاکنون پرداخت زکات در استان بوشهر 45 برابر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه سال 1383 کشاورزان استان بوشهر 5 میلیون تومان زکات پرداخت کردند افزود: این رقم سال قبل با افزایش 45 برابری به 23 میلیارد ریال افزایش یافت و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به 25 میلیارد ریال برسد.

لطفی با بیان اینکه دریک دوره 10 ساله 80 میلیارد ریال زکات پرداخت شده است بیان کرد: بیشترین میزان پرداخت زکات خرما مربوط به شهرستان‌های دشتستان،‌ تنگستان، جم و دشتی بوده است.

وی فقرزدایی، توانمندسازی اقشار نیازمند و اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه را از موارد هزینه کرد اعتبارات و درآمدهای زکات دانست و خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته 272 پروژه عام المنفعه همانند ساخت مساجد، حسینیه‌ها، جاده‌های بین مزارع خانه عالم، طرح‌های فرهنگی و دیگر برنامه‌ها از محل اعتبارات زکات در استان بوشهر اجرا شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار