الهیاری خبر داد:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان پس از تبدیل پایگاه سیلک به استانی تمام تلاش خود را کردیم تا دوباره این پایگاه به شکل ملی درآمده و مسئول آن نیز به تازگی معرفی شد که نشانه تحول ویژه برای حرکت های آتی است.
کد خبر: ۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 02 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فریدون الهیاری، در پاسخ به این سئوال که میراث فرهنگی اصفهان چه اقداماتی برای بازگرداندن عرصه تپه های تاریخی سیلک به عنوان یکی از قدیمی ترین پایگاه های تمدن بشری در ایران انجام داده است، اظهار داشت: چند ماه پیش شورای ادارای با حضور استاندار در این شهرستان تشکیل و تفاهم هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۰۲ هکتار آزادسازی برای بازگرداندن عرصه سیلک در نظر گرفته شده است، افزود: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی قرار شد بخشی از اراضی معوض از طریق زمین های شهرک فجر مربوط به اداره ایثارگران تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: این فرآیند با مصداق مشخص راه و شهرسازی انجام و به محض آماده شدن معوضات آزادسازی انجام می شود.

وی ادامه داد: ساختمان هایی که عرصه تپه های سیلک را مورد تعرض قرار داده است به همراه زمین های مردم منطقه جزو این طرح است.

الهیاری ابراز داشت: این نکته قابل ذکر است که آزاد سازی این عرصه به هیچ عنوان از طریق دولتی انجام پذیر نیست چراکه هزینه های بسیار زیادی در پی دارد.

تبدیل منطقه تپه های سیلک به پایگاه ملی

وی با اشاره به اینکه سایت سیلک از مناطق تاریخی مهم شناسایی شده در کشور است، در پاسخ به این سئوال که میراث فرهنگی چه اقداماتی برای شناساندن بیشتر این منطقه تاریخی انجام داده است، ابراز داشت: پس از تبدیل این پایگاه به استانی تمام تلاش خود را کردیم تا دوباره این پایگاه به شکل ملی درآمده و مسئول آن نیز به تازگی معرفی شد که نشانه تحول ویژه برای حرکت های آتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: پایگاه ملی اعتبارات مشخص دارد و از این منابع اقدامات مختلف باستان شناسی مرمتی مطالعاتی و کاوشی در زمینه تپه های سیلک می توان انجام داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار