نماینده شیراز گفت: اخلال سطحی‌ که در یکی از واحدهای نطنز ایجاد شد تنها به بخشی از واحدهای نیرو رسانی این تاسیسات خسارت وارد کرد. او اضافه کرد: ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژها خواهد شد و سانتریفیوژها در حال بررسی هستند اما از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ طبق بررسی های ما کاملا تکذیب می شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 14 April 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی پس از بازدید از سایت هسته ای نطنز گفت: از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در این سایت شایعه بوده و دزد ناشی به کاهدان زده است.
 
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مشاهدات در بازدید از این نشان می دهد در بخش اعظمی از سانتریفیوژهای IR1 در حال کار کردن هستند و فقط به حجم بسیار کمی از کابل های برق آسیب رسیده که در حال نوسازی است.
 
او تصریح کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز، بر مبنای وظایف و مسئولیت های نظارتی مجلس و بررسی ابعاد حادثه از تاسیسات هسته ای بازدید کردند.
 
او تصریح کرد: با تلاش دانشمندان هسته ای کشور، صنعت هسته ای در کشور ما رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تحقق اهداف بلند این قانون و افق های پیش بینی شده در صنعت هسته ای مورد توجه کارشناسان و دانشمندان این حوزه قرار گرفته است.
 
عزیزی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند، گفت: دشمنان ما تلاش می کنند تا با استفاده از برخی عوامل وابسته به این صنعت آسیب وارد کنند اما مسئولان و فعالان حوزه های مختلف کشور ما هر تهدیدی را تبدیل به فرصت می کنند و سانتریفیوژهای آسیب دیده با نسل های پیشرفته تر جایگزین می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار