مدیرکل هواشناسی فارس گفت: بارش رگباری بهاری همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ برای امروز و فردا در استان فارس پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 26 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهرداد قطره سامانی دوشنبه ۶ اردیبهشت در نشست مجازی با خبرنگاران بیان کرد: برای امروز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش باد و در برخی نقاط بویژه نواحی شمال شرقی، مرکزی و شرقی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

او افزود: بر اساس نقشه‌های پیش بینی، طی پنج روز آینده در بعدازظهرها افزایش ابر، افزایش باد و بارش‌های پراکنده و رگباری در نواحی شمال شرق، شرق و برخی نقاط مرکزی را خواهیم داشت.

قطره سامانی همچنین ادامه داد: فردا سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه برای بعد از ظهر این سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده با احتمال تگرگ در نیمه شرقی استان همراه خواهد بود.

قطره سامانی تاکید کرد: با توجه به نوع فعالیت این سامانه، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، برق گرفتگی و احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق به سبب وقوع صاعقه خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: رشد ابر در بعدازظهرها در روزهای پایانی هفته هم پیش‌بینی می‌شود که در صورت لزوم باز هم اطلاع رسانی خواهد.

او ادامه داد: بیشینه دمای دیروز استان لامرد با ۴۰ درجه بالای صفر و کمینه دمای امروز استان صفاشهر با ۸ درجه بالای صفر است.

قطره سامانی، حداقل دمای امروز شیراز را ۱۴ درجه بالای صفر و حداکثر دمای دیروز شیراز را ۳۲ درجه بالای صفر اعلام کرد.

برچسب ها: هواشناسی ، رگبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار