شورای شهر نماد اراده مردم برای مدیریت مردمی هر شهر است و اعضای شورای شهر با برخورداری از رای مردم نمایندگان جامعه خود برای بهبود استانداردهای زندگی در آن می باشند.
کد خبر: ۹۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 17 September 2015

شورای شهر نماد اراده مردم برای مدیریت مردمی هر شهر است و اعضای شورای شهر با برخورداری از رای مردم نمایندگان جامعه خود برای بهبود استانداردهای زندگی در آن می باشند.

به گزارش تابناک ایلام،شورای شهر باید با نیتی خدایی برای اصلاح امور مردم خود تلاش کند. برای آبادانی شهر برنامه ریزی کند و با نظارت دقیق بر عملکرد شهردار منتخب خود گام های توسعه و پیشرفت شهرش را سریع کند. اما افسوس و صد افسوس از شورای شهر ایلام.

مردم ایلام تاوان اعتمادی را می دهند که نتیجه امروزی آن برای همین مردم چیزی جز بد بینی به انتخابات شوراهای شهر نبوده و با گیر افتادن در بین دو دسته اقلیت و اکثریت شورا چیزی جز گرو کشی های جناحی نمایندگان خود در این پارلمان مردمی شهر عایدشان نشده است.

اعضای شورای شهر این روزها خوب می شنوند اما انگار گوشی شنوا نیست ولی بدانند انچه می گویند مهم نیست ان چیزی که انجام می دهند رساتر از بازی با کلمات است

چون زمانی که عدم تطابق بین گفتار و عمل پیش می اید مردم اهمیت بیشتری به اقدامات و عملکردها می دهند .

شهردار پیشین ایلام بنا به اظهارات خودش به دلیل نپذیرفتن خواسته های نامعقول برخی از اعضای شورا مجبور به استعفا شد و اظهار داشت : حاضرم ناگفته های را در جمع رسانه ها بیان کنم. که با وساطت بزرگان وبخاطر برخی مسائل استان ختم به خیر شد . بعد ایشان یکی از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد و او برای دوری از فشارهای اعضای شورا این روزها از راه مسامحه وارد شده است . و اکنون هرج و مرجی باور نکردنی در این مجموعه جولان می دهد.

برخی از اعضای شورا به خاطر مسائل قومی و قبیله ای و حفظ آبرو مجبور به سکوت شده اند اما میگویند اگر پایش بیفتد به موقع حرف هایشان را خواهند زد و به این ترتیب محافظه کاری پیشه کرده اند. البته لازم به یادآوری است امروز همان آینده ای است که دیروز در موردش صحبت می کردند و به جای این لفاظی ها باید با مردم صادق باشند و حرف خود را بزنند و قضاوت نهایی را به همین مردم بسپارند، حرف هایی که مردم از آن باخبرند و اعضای شورای شهر بی خبر. استخدام های بدون مجوز، مناقصات غیر قانونی، خریدهای عجیب و غریب شامل موبایل وتبلت و......برای اعضای شورا و امتیازات عجیب تری که معلوم نیست اعتبار انها از کجا تامین می شود در حالیکه طبق قانون شوراها تنها 2درصد بودجه شهرداری باید به شورا جهت هزینه های جاری اختصاص یابد.

ومهمتر آنکه سرنوشت درآمدهای که ازمحل کمیسون های شورا که این روزها بیشترین اختلاف برسر ریاست این کمسیون ها است در جهت حل کدام مشکل شهری صورت پذیرفته است .

از دیگر موارد شبیه به این قضایا عدم برگزاری مناقصه اجراییات انتظام که چندمین ماه است بدون قراردادو با افزایش 25درصدی به کار ادامه می دهد در حالیکه این شرکت هیچ شاخصه برتری نسبت به دیگر شرکت ها نداشته و باید به مرحله مناقصه می رفت که براساس شنیده ها مانع اجرای این مناقصه را ارتباطات قومی برخی اعضای شوراذکر کردند.

و بنرهای سطح شهر و رنگ آمیزی جداول شهر به افراد خاص و اختصاص چند واحد اختصاصی مجتمع یاس در تهران برای اعضای شورای شهر و خانواده هایشان وکه گویا محل تحصیل برخی ها شده این روزها بجای استفاده کارکنان زحمت کش ومظلوم شهرداری از این مجتمع رفاهی که خود اندر حکایتی طولانی دارد .که به موقعه باب سخن گشوده می شود .

سوال این است چرا سازمان بازرسی در این مسائل ورود نمی کند و اقدامات شفاف سازانه خود را به عمل نمی آورد چرا؟!

در پایان به فرمایش رهبر انقلاب امام خامنه ای اشاره ای میکنم که می فرمایند : شما می دانید که رهبری برای برنامه های کشور سیاستگذاری می کند؛ برنامه را دولت می ریزد و دولت اجرا و بازرسی می کند. من البته در موارد زیادی که شکایتی می شود، یا از چیزی اطلاعی پیدا می کنم، منتظر نمی مانم که کسی بازرسی کند و بیاید به من خبر بدهد. خودم برای بازرسی می فرستم و اگر ببینم ناحقی وجود دارد، تا آن جایی که در حدود اختیارات قانونی من است، اقدام می کنم.

تقویت و کارآمد کردن نظام بازرسی و نظارت، و اصلاح قوانین و مقرارت در جهت رفع تداخل میان وظایف نهادهای نظارتی و بازرسی است.

تابناک ایلام فرشته سنجیده::
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار