رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی کشور گفت: هیچ پروژه اجرایی را نباید بدون پیوست مطالعاتی در شهرداری‌ها انجام داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 18 September 2015
رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی کشور گفت: هیچ پروژه اجرایی را نباید بدون پیوست مطالعاتی در شهرداری‌ها انجام داد.

به گزارش فارس؛ مهران شیراوند در دومین همایش شهرداران‌ اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دلایل ضعف در توسعه شهری ایران، عدم انسجام در انجام وظیفه در شهرها است.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری برای خدمت بهتر و مطلوب‌تر به مردم در بخش‌های مختلف باید آموزش‌های لازم را ببینند، گفت: برگزاری این دوره‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی کشور با بیان اینکه هر چه سریعتر معاونت فرهنگی و اجتماعی باید در ساختار تمام شهرداری‌های کشور تاسیس شود، تصریح کرد: فعالیت در بخش فرهنگی و اجتماعی یکی از فعالیت‌های نوینی است که این هدف را برای شهرداری‌ها نیز قائل هستیم.

این مسئول با بیان اینکه قبل از انجام هر کار، طرح یا پروژه باید برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شود، ادامه داد: هیچ پروژه اجرایی را نباید بدون پیوست مطالعاتی انجام دهید.

شیراوند در ادامه با اشاره به بحث مهم مدیریت آب در کشور گفت: جداسازی آب شرب از غیر شرب به استانداری‌ها اعلام شده که تا پایان سال جاری باید برنامه‌ریزی آن انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث مهم مدیریت پسماند در کشور با بیان اینکه یکی از مسائل افزود: در این زمینه دوره زباله‌سوزی و آموزش نیروها در سطح کشور برگزار شده است.

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی کشور همچنین بر داشتن آمار دقیق از عملکرد شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: با داشتن آمار می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: در این زمینه نیاز است یک کارشناس مسئول تولید آمار واقعی در شهرستان‌ها باشد تا تصمیماتی که گرفته می‌شود درست باشند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان نیز با اشاره به اینکه در سفر ریئس جمهور به استان همدان یک‌هزار و 400 نامه به صورت الکترونیک در حوزه‌های مختلف شهری ارسال شده است، اظهار کرد: پیگیر این هستیم تا هر چه سریعتر این نامه‌ها اولویت‌بندی شده و پاسخ داده شوند.

فرهاد فرزانه با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرداری‌ها کاهش یافته، بر مدیریت هزینه‌ها و نظم و انضباط مالی در شهرداری‌ها تاکید کرد.

وی بر شفاف‌سازی استخدام نیرو در شهرداری‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: استخدامی‌ها باید با توجه به ضوابط و بر اساس مجوز شورای اداری استخدامی انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار