مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: شهرداری های استان همدان بیش از 230 میلیارد ریال بدهی مالیاتی در بخش تکلیفی و ارزش افزوده دارند که نیاز است با تعامل دو طرفه این میزان بدهی پرداخت شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 19 September 2015
مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: شهرداری های استان همدان بیش از 230 میلیارد ریال بدهی مالیاتی در بخش تکلیفی و ارزش افزوده دارند که نیاز است با تعامل دو طرفه این میزان بدهی پرداخت شود.

به گزارش ایرنا؛ محمد خلیفه  در دومین همایش شهرداران استان همدان به میزبانی شهرداری ملایر در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهر افزود: در سال های 92 و 93 با تفویض اختیار صورت گرفته 35 میلیارد ریال بخشودگی جرایم شهرداری ها و سازمان های وابسته به شهرداری ها داشتیم.

وی اظهار داشت: این در حالی است که بدهی مالیاتی شهرداری های استان نسبت به گذشته افزایش یافته و تنها با اعتقاد راسخ به تعامل بین شهرداری ها و امور مالیاتی می توان از سد مشکلات عبور کرد و اگر تعامل دو طرفه باشد، در سایه این تعامل هر دو ارگان می تواند در منفعت باشد.

وی ادامه داد: ما هیچگاه به دنبال رفتار تهاجمی با شهرداری ها نیستیم و اگر مالیات ها به موقع وصول شود، نفع آن به شهر برمی گردد و تحت عنوان عوارض در عمران و آبادانی شهر بسیار اثرگذار است.

خلیفه با بیان اینکه روز به روز بر خشکی قانون مالیاتی افزوده می شود، بیان داشت: در قانون جدید جرایم سخت و کیفری برای در تاخیر در پرداخت مالیات دیده شده و در آینده اگر کسی قصوری در پرداخت داشته باشد، دچار بحران و مشکل خواهیم شد.

وی گفت: با توجه به اینکه یک درصد از درآمدهای مالیات مستقیم به شهرداری های زیر 250 هزار نفر جمعیت پرداخت خواهد شد، نیاز است شهرداران این موضوع را از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند که شهر ملایر از جمله این شهرها است.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: از سال 95 نیز شهرداران مکلف به پرداخت سه درصد مالیات نیستند و الزامی برای این امر ندارند و خود شهرداری را از تکلیف خارج کرده، در صورتیکه موسسات وابسته به آنها پیمانکار باشند.

خلیفه بیان داشت: نیاز است شهرداری ها از پیمانکاران بومی برای اجرای پروژه های شهری خود استفاده کنند تا مالیات آنها در استان پرداخت شود و از خروج پول از استان جلوگیری کنیم.

معاون امور مالیاتی استان همدان نیز گفت: به دلیل به کارگیری پیمانکاران غیربومی در اجرای پروژه ها، سهم مالیات شهرداری ها از استان همدان خارج می شود.

محمد دلشادی اظهار داشت: شهرداری باید با بکارگیری پیمانکاران بومی این امر مهم را مد نظر قرار دهند و شهرداران در تبلیغات محیطی خود به امور مالیاتی و آشنا کردن مردم با عوارض و نحوه پرداخت مالیات آشنا کنند.

وی از پرداخت 30 میلیارد ریال عوارض شرکت گاز استان همدان خبر داد و ادامه داد: بر اساس ماده 123 برنامه پنجم عوارض مالیاتی بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان همدان نیز از توزیع آسفالت یارانه ای بین 11 شهرداری این استان خبر داد و افزود: بزودی سهمیه آسفالت سال 94 شهرداری های استان همدان به شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

مسعود عسگریان به دریافت 20 میلیارد ریال وام از بانک شهر به صورت 9 ماهه اشاره کرد و اظهار کرد: بیشتر شهرداری ها سهمیه خود را در توزیع آسفالت دریافت کرده اند و بر اساس تاکید هیات مدیره آسفالت باید با نرخ مناسبی در اختیار شهرداران قرار می گرفت که در این زمینه 10 درصد تخفیف به شهرداری ها نیز داده شد.

دومین همایش شهرداران استان همدان در سال 94 روز چهارشنبه به میزبانی شهرداری ملایر برگزار شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار