معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می کنیم واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالا تا اواخر هفته جاری پایان و گروه سنی بالای ۷۰ سال از هفته آتی آغاز شود.
کد خبر: ۹۶۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 19 May 2021

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سایر دانشگاه های سطح کشور، واکسیناسیون بر اساس سند ملی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اراک بر حسب جمعیت تحت پوشش و میزان تزریق واکسن، رتبه نخست را در کشور و بین دانشگاه علوم پزشکی کشور به دست آورده است.

وی اظهار داشت: در فاز نخست مطابق دستورالعمل پرسنل بهداشت و درمان، سالمندان مستقر در مراکز بهزیستی، جانبازان بالای ۵۰ درصد، بعضی از اعضای نظام پزشکی واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز ۲ نیز طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ابتدا گروه های سنی بالای ۸۰ سال و در حال حاضر نیز گروه سنی بالای ۷۵ سال در حال انجام است و امیدواریم گروه اولویت بندی شده بعدی از هفته آینده آغاز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه سالمندان و حفظ سلامتی آنان برای مجموعه بهداشت و درمان استان اهمیت ویژه ای داشته و دارد، گفت: با توجه به اینکه بعضی از سالمندان عزیز توانایی حرکت ندارند، از روز گذشته در دانشکده فنی و حرفه ای امیرکبیر، واکسیناسیون خودرویی برای این قشر عزیز آغاز شده است، بنابراین سالمندانی که به هر دلیل از توانایی حرکت برخوردار نیستند، می توانند به این دانشکده مراجعه کنند.

دکتر علیمحمدی افزود: افراد بالای ۷۵ سال که تاکنون مراجعه نکرده‌اند، می توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از سه مرکز جهت واکسیناسیون، دانشکده بهداشت واقع در خیابان دانشگاه بلوار کشاورز، سالن شهید ساکی و یا سالن ورزشی یادگار امام واقع در شهرک رضوی و یا دانشکده امیرکبیر جهت واکسیناسیون خودرویی تا ۲۹ الی ۳۰ اردیبهشت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بالای ۸۰ سال نیز که تاکنون واکسینه نشده اند نیز می توانند جهت واکسیناسیون با در دست داشتن کارت ملی مراجعه نمایند.

وی در پایان یادآور شد: به منظور جلوگیری از ازدحام، از تمامی گروه هایی که با آنها تماس گرفته می شود، درخواست داریم که در راس ساعت مقرر مراجعه کنند تا سلامتی خود و سایرین حفظ گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار