صفدر مظفری راد در گفتگو با تابناک:
مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت:هدف از راه اندازی مرکز راه نوین نیک اندیش، حمایت، بازپروری و توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی می‌باشد.
کد خبر: ۹۶۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 20 May 2021

صفدر مظفری راد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هدف از راه اندازی مرکز راه نوین نیک اندیش حمایت، بازپروری و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی می‌باشد. این مرکز با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر در هر دوره توانسته است اقدامات مثبتی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه نماید.

وی افزود: گروه هدف مرکز، زنان آسیب دیده اجتماعی با حداقل ۱۳ سال و حداکثر ۶۰ سال و خانواده آن‌ها است که اقدامات اجرایی (روند پذیرش) در این راستا شامل، پذیرش و تشخیص، ارزیابی و تدوین برنامه کمکی، ارائه خدمات تخصصی، توانمندسازی و پیگیری است.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: فرد آسیب دیده اجتماعی که در مرکز پذیرش می‌گردد ابتدا توسط مددکار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرد، سپس بازدید از منزل انجام می‌شود و متعاقبا روانشناس پیشینه مشکل را ارزیابی می‌کند. پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشکیل می‌گردد و متناسب با نوع مشکل، مداخلات تخصصی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خدمات تخصصی که توسط مرکز ارائه می‌گردد عبارتند از سلامت روان، جسمانی، حرفه ای، تحصیلی و سوادآموزی، آموزشی، اوقات فراغت، مهارت‌های زندگی، اعتقادی، هنری، زندگی مشترک، مالی و ... علاوه بر خدمات تخصصی مددکاری و روانشناختی، سایر فعالیت‌ها و خدمات مرکز در سال ۹۹ نیز شامل توزیع چندین مرحله بسته بهداشتی بین مددجویان در راستای پیشگیری از همه گیری کرونا بوده است.

مظفری راد تشریح کرد: از دیگر اقدامات در این سال می‌توان به جذب و توزیع مشارکت‌های مردمی بین افراد نیازمند، تعامل با دستگاه‌های اجرایی برون سازمانی در راستای پیگیری و حل مشکلات جامعه هدف، ارائه آموزش‌های گروهی به خانواده‌ها نظیر آموزش مهارت‌های زندگی، بهبود روابط خانوادگی و... و آموزش‌های فردی به زنان در زمینه آموزش‌های حل مسئله، مثبت اندیشی، ارتباط موثر و ... اشاره کرد.

وی گفت: همچنین اجرای برنامه کتابخوانی، مسابقات نقاشی و برنامه‌های فرهنگی در راستای اوقات فراغت مراجعین، همچنین توزیع بروشور بین خانواده‌های محلات آسیب خیز با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رایج، پرداخت مبلغ بیش از ۳۵۰ میلیون ریال در راستای اجرای فاز توانمندسازی مددجویان و پرداخت چندین مرحله کمک موردی نقدی و غیرنقدی از محل اعتبارات ابلاغی به افراد واجد شرایط و سایر خدمات که به این طیف از جامعه هدف صورت گرفته است، از دیگر اقدامات است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار