پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در فصول گرم سال با توجه به افزایش تردد‌ها و آمار تصادفات مراجعه به مرکز انتقال خون نیز افزایش می‌یابد، بنابراین خواهش ما از مردم این است که در این ایام اهدای خون را فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 22 May 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سامانه‌ای در کل کشور برای نشان دادن وضعیت ذخایر خون در استان‌های مختلف طراحی شده که به شکل نقشه ایران و با رنگ بندی‌های مختلف از جمله زرد، قرمز و سبز است و وضعیت خون را نشان می‌دهند، در حال حاضر وضعیت استان کرمانشاه در این سامانه زرد است که یعنی ذخایر در حد ایده آل نیست و نیازمند تقویت است.

وی افزود: در وضعیت زرد به تمامی گروه‌های خونی نیاز است و هرچه زودتر افراد برای اهدای خون مراجعه کنند، مرکز انتقال خون کرمانشاه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از ۷:۳٠ صبح لغایت ۱۹:۳٠ به صورت یکسره در خدمت مراجعه کنندگان است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در خصوص برنامه تیم سیار این مرکز تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا (یکشنبه) در شهرستان اسلام آباد غرب خواهیم بود، امید است مردم این شهرستان مانند همیشه حضوری پرشور داشته باشند.

وی افزود: در این ماه ۲ روز به شهرستان اسلام آباد غرب اختصاص داده شده است، روز اول (فردا، یکشنبه) و روز دوم (۳٠ خرداد) خواهد بود. پنجم خرداد در سنقر، نهم خرداد در روانسر، بیست و سوم خرداد در جوانرود، بیست و ششم خرداد در کنگاور، و حضور در قصرشیرین مانند سابق روز‌های چهارشنبه هر هفته که مکان برای اهدای خون فعال است، می‌باشد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که مکانی برای خون گیری در اختیار ما است در خدمت مراجعه کنندگان خواهیم بود، در سایر شهرستان‌ها متاسفانه هیچ مکان ثابتی برای خون گیری نداریم، اگر ارگان‌هایی اعلام آمادگی کنند و مکان را در اختیار ما قرار دهند با کمال میل از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

صالحی فر خاطر نشان کرد: چند اکیپ درون شهری هم داریم که بیشتر برای ادارات، ارگان ها، کارخانه‌ها و همچنین محدوده شهری کرمانشاه به صورت موردی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت اهدای خون و نیاز به خون محدود به زمان خاصی نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار