اهداف هفته جهانی تیروئید، افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید و عوارض آن‌ها و همچنین راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غده تیروئید است.
کد خبر: ۹۶۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 25 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر همتی گفت:غده تیروئید که در ناحیه جلو گردن قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین غدد درون ریز بدن بوده که با تولید هورمون‌های تیروئید سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند.
وی افزود:از آنجا که بیماری‌های متعددی در این غده بروز می‌کنند و باعث اختلال در عملکرد آن می‌گردند، منجر به بروز علائم و نشانه‌های بالینی متعدد می‌شوند، بنابراین آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌های غده تیروئید که به طور مستقیم بر سلامت فرد تاثیر دارند، ضروری است.
دکتر همتی با بیان اینکه شیوع بیماری‌های غده تیروئید در دنیا قابل توجه بوده، این بیماری‌ها افراد را در تمام سنین گرفتار کرده و طیف وسیعی از علائم و نشانه‌های بالینی را به وجود می‌آورنداظهار داشت:۶۰ درصد بیمارانی که با یک بیماری تیروئید مشغول زندگی هستند، از وجود بیماری خود بی اطلاع هستند.

نظر به اهمیت غده تیروئید در سلامت انسان و شیوع قابل توجه بیماری‌های آن در جامعه، ۲۵ تا ۳۱ ماه می، مصادف با چهارم تا دهم خرداد هر سال توسط فدراسیون جهانی تیروئید تحت عنوان هفته جهانی تیروئید برگزیده شده است که شعار جهانی تیروئید امسال «مادر، کودک، ید» (Mother Baby Iodine) انتخاب شده است.

اهداف هفته جهانی تیروئید، افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید و عوارض آن‌ها و همچنین راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غده تیروئید است.

برچسب ها: بیماری ، تیروئید ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار