در جلسه‌ای که با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و محمدرضا رضازاده مدیرعامل سابق شرکت آب و نیروی ایران و استاندار اسبق فارس با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، درباره موضوع مشارکت وزارت صمت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و نیز موضوعات صنعتی استان بحث و بررسی شد.
کد خبر: ۹۶۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 29 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جعفر قادری با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با موضوع آزادراه شیراز – بوشهر در تهران گفت:‌ در این جلسه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشورو استاندار فارس برگزار شد، توافق شد که در ابتدا دو قطعه آزادراه به‌طول ۱۰۰ کیلومتر حدفاصل شیراز تا کازرون اجرایی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه مقرر شد که ۱۰۰ کیلومتر بعدی این آزادراه یعنی از کازرون تا بوشهردر مرحله بعد برای مشارکت به سرمایه‌گذاران واگذار شود.
قادری گفت: در این جلسه، موضوع سهم ۴۰ درصدی شرکت‌های جهانپارس و آبادراهان و ۴۰ درصدی دولت مورد توافق قرار گرفت، در مورد ۲۰ درصد باقیمانده هم قرار شد که دو شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس و بوشهر هرکدام ۱۰ درصد در این پروژه مشارکت کنند.
وی اظهار داشت:‌ در این جلسه که سوم خردادماه با حضور اینجانب، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران و ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و همچنین معاونان عمرانی استانداری‌های فارس و بوشهر و شرکت‌های سرمایه‌گذار طرح برگزار شد، مقرر شد که سرمایه‌گذاران در مدت ۱۰ روز نکات مورد نظر خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنند تا در تفاهم‌نامه گنجانده و پس از امضای تفاهم‌نامه برای تصویب به هیات دولت ارسال شود.

پیگیری برای جلب مشارکت وزارت صمت در انتقال آب خلیج فارس به استان فارس
در جلسه‌ای که با حضور جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس و محمدرضا رضازاده مدیرعامل سابق شرکت آب و نیروی ایران و استاندار اسبق فارس با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، درباره موضوع مشارکت وزارت صمت در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و نیز موضوعات صنعتی استان بحث و بررسی شد.
بنا بر گزارش ارسالی روز شنبه دفتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه از وزیر صمت درخواست مشارکت ۲۰ تا ۳۰ درصدی وزارتخانه در سهام شرکت مجری خط انتقال آب به فارس شد که وزیر موضوع را به مدیرعامل ایمیدرو ارجاع و مکتوب کردند که شما به هر جمع بندی با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برسید من آن را تایید می‌کنم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این جلسه از وزیرصمت، درخواست شتاب بخشی به انعقاد خرید تضمینی آب در حال انتقال به منطقه ویژه اقتصادی لامرد شد که این درخواست هم توسط وزیر برای اقدام به ایمیدرو ابلاغ شد.
در این جلسه همچنین بحث تامین سنگ آهن برای واحدهای فولادی فارس، تسهیلات برای یکی از واحدهای بزرگ صنعتی فارس و نیز صدور مجوز تخصیص ارز برای واردات ماشین آلات یکی از واحدهای بزرگ صنعتی فارس از وزیر درخواست شد که مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، جلسه دیگری با مدیرعامل ایمیدرو برگزار شد و در راستای تفویض اختیار وزیر به مدیرعامل ایمیدرو قرار شد یکی از شرکتهای مجری یکی از خطوط انتقال آب به استانهای کویری که وابسته به وزارت صمت است به میزان ۳۰ درصد در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مشارکت کند.
بنا بر این گزارش دریافتی، در پروژه انتقال آب به استان فارس شرکت فراآب رسان ۵۱ درصد، شرکت‌های وابسته به وزارت صمت ۳۰ درصد و شرکت‌های صنعتی فارس ۲۹ درصد مشارکت دارند.
گزارش دفتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس از نتایج این جلسه می‌افزاید: در راستای دستور وزیر صمت، شرکت ایمیدرو در اولین فرصت قرارداد خرید تضمینی انتقال آب به منطقه ویژه اقتصادی لامرد را امضا خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس از دو مسیر پارسیان - لامرد و بوشهر- کازرون پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار