مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه از افزایش ۵۲ درصدی حقوق مستمری‌بگیران افراد زیر پوشش این صندوق در سال ۹۹ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 30 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،محسن رشیدی‌اقدم اظهار کرد: ۹۰ هزار خانوار در استان کرمانشاه زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های تدوین شده تا پایان سال این تعداد به بیش از یک صد هزار خانوار می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه مستمری دریافت می‌کنند، افزود: بر اساس مبلغی که بیمه شده پرداخت کرده و بازه زمانی که از کار افتاده، بازنشسته و یا فوت کرده مقدار حقوق تغییر می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: سال ۹۹ با همسان سازی حقوق ۵۲ درصد حقوق بیمه شدگان افزایش یافت، بیشترین مبلغ واریزی حقوق سال گذشته ۹۰۰ هزار تومان بود.

رشیدی‌اقدم با اشاره به اینکه ۳۰ درصد حق بیمه را بیمه شده و ۷۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: در هشت سقف از مبلغ ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و یک صد و ۴۰ هزار تومان در یک سال افراد حق بیمه واریز می‌کنند، هر مقدار که بیمه شده واریز می‌کند دولت ۲ برابر آن را پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط عضویت در این بیمه تسهیل شده است، ادامه داد: افراد برای عضویت در بیمه روستایی و عشایری باید ساکن مناطق عشایری و روستایی بوده و یا کشاورز غیر ساکن در روستا باشند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار