معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با مشاهده افت شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، پیش بینی می کنیم موج پنجم هم در راه باشد.
کد خبر: ۹۶۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 30 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: با افت واضح و کاملاً مشخص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان، پیش بینی می کنیم موج پنجم این بیماری در تیرماه آغاز شود.
وی یادآورشد: در سال ۹۸ و از زمان همه گیری کرونا، ۱۴۶۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که این میزان در سال۹۹ به ۱۸ هزار و۷۷۵ نفر رسید که در دو ماهه سال جاری ۷ هزار و ۲۹۸ نفر رسید که نشان دهنده سنگینی موج چهارم است.
وی تاکید کرد: در موج چهارم این بیماری، استان مرکزی از لحاظ میزان بستری در هر صد هزار نفر جمعیت در کشور دومین استان کشور از لحاظ آمار بالای میزان بستری ها شد.
دکتر صادقی افزود: خوشبختانه با توجه به سنگینی موج چهارم، به دلیل جربیات موج های قبلی و البته تلاش ها و زحمات همه همکاران، شرایط کاری نسبتاً مناسب تری نسبت به قبل را سپری کردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در ۳ هفته گذشته بیش از ۷۰۰ نفر را در منزل و خارج از محیط های مراکز درمانی و بیمارستان ها با داروهای خاص کرونا، درمان کرده ایم که این اقدام باعث شد با بحران تخت مواجه نشویم که تجربه بسیار مهم و با ارزشی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار