حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه فقر مالی درد بی درمان نیست، اضافه کرد: یک مدیر مدبر می تواند فقر را درمان کند؛ درد بی درمان همان مدیر بی تدبیر است
کد خبر: ۹۶۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 03 June 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» با اشاره به اینکه علم و آگاهی در آئین ما از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: این واژه و مشتقات آن در قرآن کریم بیش از 780 بار تکرار شده است.

 

امام جمعه جهرم افزود: در پی دانش بودن فریضه ای مهم بر عهده هر زن و مرد مسلمان است و برای کسب آن محدودیت های زمانی و مکانی از سر راه ما برداشته شده و موظفیم آن را در هر کجا و هر زمان جویا شویم.

 

وی بیان کرد: ما انسان ها برای رسیدن به سعادت و برای حرکت در راه مستقیم و عمل بر اساس حق و حقیقت، نه تنها در رفتارها، بلکه در کوچکترین حرکت مان نیازمند شناخت و آگاهی هستیم.

 

حجت الاسلام مدبر عنوان کرد: شرکت در انتخابات و انتخاب فرد یا افرادی خاص، حرکت و فعالیت مهمی است که در انجام موفقیت آمیز آن نیازمند آگاهی هستیم در غیر این صورت به حکم آیه 36 سوره «اسراء» بایستی پاسخگوی این رفتار خود باشیم.

 

وی ادامه داد: خداوند از ما و از اعضا و جوارح ما در روز قیمت سوال می کند و خواهد فرمود که ما به تو ابزارهای شناخت دادیم می توانستی لحظه ای به تفکر بنشینی، کارهای خوب و بد افراد را با چشمانت ببینی و با سوال و مشورت با دیگران در مورد آن فرد با گوش هایت بنوشی در نتیجه انتخابی آگاهانه داشته باشی.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه «همانا من بر امتم از اینکه مبتلا به فقر شوند نگران نیستم اما نگرانم که مبتلا به سوء تدبیر شوند»، گفت: فقر مالی و اقتصادی در مقیاس خرد یا کلان یک آسیب و معلول است که با شناسایی علت یا علل آن و با عزم و برنامه ریزی قابل درمان است.

 

وی با تاکید بر اینکه فقر مالی درد بی درمان نیست، اضافه کرد: یک مدیر مدبر می تواند فقر را درمان کند؛ درد بی درمان همان مدیر بی تدبیر است.

 

حجت الاسلام مدبر تدبیر را دوراندیشی و آینده نگری عنوان کرد و اظهار داشت: مدیر بی تدبیر اهل عبرت نیست چون از گذشته چیی نمی داند و در زمان حال نیز چنان به خود و اطرافیان و مراقبت از مقام و موقعیت خویش مشغول و سرمست است و چنان سخنان چاپلوسانه او را خودشیفته کرده که نمی تواند آینده نگری کند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیر بی تدبیر برای پیشرفت و رشد مردمش برنامه ای ندارد، چرا که برنامه ناظر به آینده بوده و او فاقد آینده نگری است، تصریح کرد: مدیر غیر مدبر جامعه را با بی تدبیری دچار فقر می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار