ستاد مصلحین دادگستری شهرستان اسلام‌آباد غرب به منظور کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی روز چهارشنبه در مراسمی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 03 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«هادی نظری» رئیس دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب در این مراسم بر اهمیت و ضرورت مقوله سازش پرداخت و بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین خواست با ورود به مقوله سازش از تشکیل پرونده های قضایی جلوگیری کنند.

در ادامه مسوول ستاد مصلحین دادگستری استان کرمانشاه نیز با اشاره به آیات و روایاتی بر اهمیت شرعی موضوع تأکید کرد و گفت: زیبنده جامعه اسلامی نیست که دستگاه قضایی در آن با حجم انبوهی از پرونده ها که منشأ آن اختلاف است، مواجه باشد.

«جمال حسین زاده» افزود: برآنیم به کمک بزرگان و ریش سفیدان و همراهی مسوولان قضایی و اجرایی تا جایی که ممکن است پرونده ها را خارج از دادگستری به مصالحه بکشانیم و تأکید رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز بر همین موضوع است.

امام جمعه اسلام آباد غرب نیز در سخنانی تحول در دستگاه قضایی را مبارک دانست و خواهان ادامه این روند خوب از سوی همه مسوولان قضایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید «روح‌الله زمانی‌موسوی» از همه مردم در هر جایگاهی که هستند خواست با حسن نیت به حل اختلافات میان مردم کمک کنند و جامعه را از وجود اختلافات مبرا سازند.

به گزارش ایرنا، ۳۶۰ نفر در ستاد مصلحین این شهرستان عضویت پیدا کردند.

ستاد مصلحین چند سالی است که در استان کرمانشاه تشکیل شده و به دنبال حل اختلافات بین مردم و طرفین دعوا است پیش از آنکه به دادگستری کشیده شود.

ستاد مصلحین استان کرمانشاه در سال گذشته حدود ۲۰ هزار پرونده را به سازش رساند.

شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار