مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال 65 هزار تن چغندرقند پاییزه در استان تولید شود.
کد خبر: ۹۶۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 09 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدسعید هوشیار  با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان اظهار کرد: سال گذشته تنها 390 هکتار چغندرقند پاییزه در استان کشت شده بود که این سطح در سال زراعی جاری به 1150 هکتار افزایش پیدا کرده که نشان از رشد سه برابری سطح زیر کشت این محصول در استان دارد.

هوشیار با اشاره در برنامه بودن توسعه کشت چغندرقند پاییزه در استان، گفت: این هدفگذاری با توجه به بازدهی بالای کشت چغندرقند در مزارع مناطق گرمسیر استان در اولویت قرار گرفته و نتایج حاصله نشان از جوابگو بودن کشت چغندرقند به صورت پاییزه در این مناطق دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: توسعه کشت پاییزه چغندرقند به منظور استفاده از آبِ سبز بارندگی های فصول پاییز و زمستان در کنار تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال در برنامه استان قرار دارد.

هوشیار با بیان اینکه تنها در دو شهرستان گرمسیر استان شامل شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب امکان کشت پاییزه چغندرقند فراهم است، گفت: دیگر شهرستان های استان شرایط لازم برای کشت چغندرقند به صورت پاییزه را ندارند.

هوشیار در ادامه متوسط عملکرد چغندر قند پاییزه در استان را 60 تن در هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون 8500 تن چغندرقند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان برداشت شده و احتمالا میزان تولیدات استان تا پایان فصل برداشت به بالغ بر 65 هزار تن خواهد رسید.

برداشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه از حدود یک ماه گذشته شروع شده و برداشت محصول تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

استان کرمانشاه سومین استان تولید کننده چغندر قند است که چغندرقند در این استان به دو صورت بهاره و پاییزه کشت می شود و سالانه قریب 700 هزار تن چغندرقند در این استان تولید می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار