امید قادری خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح پزشک خانواده از فردا در کرمانشاه و ۸ شهرستان دیگر این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 21 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه   امید قادری در نشست خبری با اصحاب رسانه از با اشاره به آغاز طرح پزشک سلامت از اول تیرماه در ۹ شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد : یکی از علل سیستم های حکمرانی موفق سطح بندی خدمات نظام ارجاع و پزشک خانواده است،دسترسی بهتر به پزشک،سرعت غربالگری بیماران و مراجعه به پزشک خانواده میتواند در روند بهبودی بیمار بسیار اثر گذار باشد.

وی افزود: بیمه سلامت به عنوان سازمان پیشرو در اجرای پزشک خانواده است،این طرح از سال ۸۵ آغاز و در روستاها به سرانجام رسیده، حمایت بیمه ای از اقشار ضعیف یک نیاز ضروری برای استان تلقی می شود و جامعه هدف بیمه سلامت افراد آسیب پذیر هستند، از سال ۹۲ تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از بیمه سلامت همگانی استفاده میکنند تاکنون مراکز دولتی با بیمه سلامت همکاری می‌کردند که به دلیل حجم کار خدمات به خوبی ارائه نمی‌شد.

وی ابراز کرد:طرح پزشک خانواده شهری را به مدیرعامل بیمه سلامت ارائه دادیم و از طرف سازمان ابلاغ شد این طرح از ابتدای تیرماه در استان اجرا شود، در گام نخست در ۹ شهرستان اجرا می شود شهرستان های قصرشیرین، روانسر، دالاهو، ثلاث باباجانی و گیلانغرب به دلیل جمعیتپایین خدمات بیمه روستایی دریافت می کنند پزشک خانواده شهری در این شهرستان ها اجرا نمی شود.

 

قادری با اشاره به اینکه در دفترچه بیماران نامه پزشک خانواده ثبت می شود افزود : بیماران با پرداخت ۶۰۰۰ تومان حق ویزیت از مزایای پزشک خانواده استفاده خواهند کرد،در گام اول از فردا برای جذب پزشکان دارای مدرک عمومی یا دارای یکی از تخصص های عمومی فراخوان داده خواهد شد، و پس مشخص شدن پزشکان در هر شهرستان از ۱۵ تیر برای مراجعه بیمه شدگان و انتخاب پزشک توسط خودت افراد فراخوان داده و بیمه شده به اداره بیمه سلامت جهت تایید در سامانه مراجعه کند و از این پس کلیه خدمات در مانی از طریق پزشک خانواده ارائه می شود.

 

با اشاره به اجرای خوب طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان، گفت: در حال حاضر شاخص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان به 52.4 درصد رسیده است.

وی افزود: با این میزان شاخص، کرمانشاه در حال حاضر در ربته پنجم طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور قرار دارد.

 

مدیر کل بیمه سلامت افزود: خوشبختانه در بخص خصوصی شاخص نسخه نویسی الکترونیک مطلوب است و بیش از 90 درصد پزشکان به صورت الکترونیکی نسخه تجویز می کنند، اما در بخش دولتی شاخص در حد پایینی قرار دارد و تنها 42 درصد از نسخ در بخش های دولتی بصورت الکترونیکی تجویز می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که عمده خدمات درمانی در بخش دولتی ارائه می شود، پیگیر ارتقا این طرح در بخش های دولتی هستیم و برنامه داریم تا شهریورماه امسال شاخص نسخه نویسی الکترونیکی در بخش های دولتی استان را به بیش از 70 درصد برسانیم.

 

قادری گفت: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید تا دی ماه امسال نسخه کاغذی در استان حذف شود.

وی به مزیت های طرح نسخه نویسی الکترونیک هم اشاره کرد و کاهش مصرف کاغذ، شفافیت در نسخه نویسی و کاهش احتمال خطا در نسخه نویسی را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

 

وی افزود: در حال حاضر برای تشویق پزشکان به استفاده از این طرح بحث تشویقی مانند به روز کردن پرداخت مطالبات را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر نسخی که بصورت الکترونیکی نوشته شوند، به روز پرداخت می شوند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار