از ابتدای سال تا کنون 10 هزار هکتار از جنگل های فارس خاکستر شده اند.بیشترین موارد آتش‌سوزی در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، اقلید، مرودشت، ممسنی، شیراز،کوهچنار و خفر بوده است.
کد خبر: ۹۷۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 22 June 2021

به گزارش تابناک فارس:مدیرکل منابع طبیعی استان فارس می گوید:به دلیل بارندگی در بهار در فروردین و اردیبهشت آتش‌سوزی نداشتیم اما امسال به دلیل عدم بارش از اواخر اسفندماه 99 آتش‌سوزی‌ها آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

« هر چند امسال زمان شروع آتش‌سوزی‌ها جلوتر بوده اما تعداد آتش‌سوزی‌ها در مجموع کاهش داشته است» موضوعی که مدیرکل منابع طبیعی استان فارس به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: نسبت به خردادماه سال گذشته 50 درصد کاهش تعداد آتش سوزی را داشتیم.

صمدنژاد بیشترین موارد آتش‌سوزی را در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، اقلید، مرودشت، ممسنی، شیراز،کوهچنار و خفر اعلام می‌کند و از تشکیل ستاد مقابله و پیشگیری از حریق در شهرستان‌های استان خبر می‌دهد که از سال گذشته انجام شده است.

ضرب شتم ناجیان جنگل

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: ماموران منابع طبیعی در ۲ شهرستان اقلید و ممسنی هنگام مهار آتش مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که ضاربان در شهرستان ممسنی با دستور مقام‌های قضایی شناسایی و دستگیری شدند.

صمدنژاد افزود:ضاربان مامور منابع طبیعی شهرستان ممسنی که هنگام انجام وظیفه و عملیات مهار آتش مورد حمله و هتاکی قرار گرفته و در پی این ضرب و شتم از ناحیه دست دچار جراحت شدید شده بود دستگیر و روانه زندان شدند.

وی همچنین گفت: به دنبال وقوع آتش سوزی در منطقه سده شهرستان اقلید، ماموران یگان حفاظت ضمن حضور در محل، به متخلفی که با آتش زدن اراضی ملی قصد تصرف آنها را داشت تذکر دادند که فرد خاطی ضمن تمرد از قوانین، اقدام به ضرب و شتم ماموران و هتاکی نسبت به آنان کرد.

صمدنژاد با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای این متهم خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق تحقیقات قضایی فرد متخلف شناسایی شده است و پیگیری‌های قضایی برای دستگیری او ادامه دارد.

او با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی و ضمن بیان اینکه پرونده افراد خاطی به مرجع قضایی ارجاع شده است، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، مجازات سنگین قانونی در انتظار ضاربان ماموران منابع طبیعی و خاطیان و متعرضان به اراضی ملی است.

8 نفر در ارتباط با آتش سوزی ها بازداشت شده اند

دادستان شیراز برخورد با عوامل آتش‌سوزی منابع طبیعی و جنگل‌ها را از اولویت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد. به گفته وی سال گذشته 80 هزار هکتار از اراضی استان مورد آتش‌سوزی قرار گرفت.

بحرینی آمار امسال را 10 هزار هکتار عنوان کرد که 6 شهرستان درگیر این موضوع هستند و به گفته دادستان شیراز تاکنون 8 موردی بازداشتی در ارتباط با پرونده آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی انجام شده است.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار