دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت: تقویت روش های گفتمان همگانی از شاخص‌های مهم مسوولیت اجتماعی برای تحقق مبارزه با مواد مخدر است.
کد خبر: ۹۷۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 26 June 2021

علی فائقی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش اظهار داشت: بهره‌گیری از مشارکت عموم جامعه و دستگاه های اجرایی این منطقه در اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماعی، تاثیر بسزایی در مهار اعتیاد دارد.

وی با بیان این که آسیب شناسی و آگاهی بخشی به عموم مردم از مولفه های پیگشیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در سطح جامعه است افزود: مشارکت مردمی و اهتمام ویژه به آگاهی بخشی از خطرات مواد مخدر در جامعه می تواند گام موثری در طرح ارزشمند مهار اعتیاد باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش یاد آور شد: انسجام همگانی و استفاده از ظرفیت های موجود برای مبارزه با مواد مخدر از ضرورت های ملی است و دستگاه‌های اجرایی با هدف فرهنگ سازی و ارایه بسته های آموزشی می توانند عموم جامعه را از خطرات مصرف و توزیع مواد مخدر آگاه سازند.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، تولید محتوا، الگوسازی و برگزاری گفتمان‌های دینی و معنوی را از مهمترین اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

فائقی پیش نیاز جامعه توسعه یافته را وجود انسان های آگاه، با تقوا و آشنا به علوم روز معرفی کرد و گفت: با فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم، شرایط پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر را فراهم خواهیم کرد که این مهم نیاز به عزم جدی در سطح جامعه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به‌ این که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری قابل درمان است، اما آگاهی و شناخت بیمار و خانواده فرد معتاد از خطرات مواد خانمان‌سوز، یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها جامعه و فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله رونق اقتصادی و گردشگری یک منطقه نیز تاثیر گذار است.

جزیره کیش در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و ۴۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار