تابناک-معاون بنیاد شهید کشور گفت: اعتقاد داریم بایستی تشکل هایی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می کنند تقویت شوند اما استقلال خود را حفظ کنند.
کد خبر: ۹۷۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 03 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس،سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست با تشکل کانون پدران آسمانی هرمزگان که با حضور یوسفی معاون فرهنگی هرمزگان برگزار شد اظهار داشت: نگاه ما در بنیاد شهید بستگی به این دولت و آن دولت ندارد و نگاه ما به شکلی است که در مسیر امام شهدا حرکت کنیم.

وی افزود: اگر دنبال تعالی برنامه های بنیاد شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم نمی توانیم با سیستم اداری و کلاسیک به این مهم برسیم لذا یکی از بسترهایی که می تواند سرعت ببخشد و عمق ببخشد استفاده از لایه های فرهنگی و تشکل ها است.


سلیمانی تصریح کرد: یکی از راه های درست استفاده از تشکل ها است ما الان تشکل ها را در بنیاد شهید درگیر کرده ایم؛ برنامه هایی که مجموعه بنیاد شهید اجرا کرده است بسیار بسیط است و ایثار و شهادت محور اساسی در تعالی و حفظ ارزش ها است.


معاون بنیاد شهید کشور تاکید کرد: اگر مروری داشته باشیم به و وقایع شعب ابیطالب، مقاومت رسول گرامی اسلام تا پیروزی خون بر شمشیر و جنگ 12 روزه و حتی انتخابات اخیر همه پیرامون محور ایثار و شهادت شکل گرفته است.


سلیمانی بیان کرد: اعتقاد ما این است که باید تشکل ها در نشر فرهنگ ایثار و شهادت نقش داشته باشند و اشکالات عمده به خود تشکل ها است که باید روند فعالیت خود را اصلاح کنند و یک گیر اساسی هم در بنیاد شهید وجود دارد که مدیران مجموعه ارتباط متقابل را باید با تشکل ها داشته باشند و تسری به جامعه دهند.


وی عنوان کرد: اساس کار تقویت تشکل ها است اما تشکل ها هم باید استقلال داشته باشند؛ ما باید هنر این را داشته باشیم که تشکل ها در مسیر ایثار و شهادت حرکت کنند؛ شما اگر مسیر را کج بروید پدرانتان به شما تذکر می دهند و هنر ما است که این بستر و زمینه را ایجاد کنیم.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهارداشت: موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت به حدی تقدس دارد که این جریان اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد؛ دفاع مقدس و شهید و شهادت امتداد حرکت سید و سالار شهیدان است و فرای جریانات سیاسی است.


وی ادامه داد: قرار دادن فانوس دریایی در محل شهادت شهدای ایرباس حرف درستی است و قرار نیست قانون شکنی شود؛ بر اساس منطق و گفتمان شهدا باید این موضوعات مطالبه گری شود.


سلیمانی تاکید کرد: 33 سال از انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا گذشته است نه دادرسی بوده است نه سازمان بین المللی اقدامی کرده است لذا اگر ما ارتباط معقولی داشته باشیم و بنیاد شهید از تشکل ها حمایت کند خیلی از مسائل و مشکلات حل می شود.


معاون بنیاد شهید کشور عنوان کرد: ما از سال 92بیش از 1300 میلیارد تومان بدهی به دانشگاه ها را پرداخت کرده ایم؛ ما تکالیفمان را نسبت به مدارس شاهد انجام می دهیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم و 1350 مدرسه شاهد داریم هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ علمی می درخشیدند اما الان در مرحله مناسبی قرار ندارند؛ حتی جا دارد ما ملک و ساختمان های بنیاد را بفروشیم اما تکالیفمان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ملک و املاک جایگزین می شود ولی زمانی که تفکر، ایده و فرهنگ از بین رفت نمی توان آن ها را جایگزین کرد؛ مدارس شاهدی که نماد شهدا بوده اند امروز برچیده شدنش مطرح می شود که به هیچ وجه زیبنده نیست.
انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار