کد خبر: ۹۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 05 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ مدتی بود که قطعی های برق در هرمزگان کاهش پیدا کرده بود اما چند روزی است این قطعی ها با افزایش چشمگیری روبرو بوده است، به طوری روزی 2 نوبت و حتی 3 نوبت در برخی از نقاط شاهد قطعی برق در مناطق مختلف شهر بندرعباس و استان هرمزگان هستیم.

قطعا متهم ردیف اول معظل برقی استان هرمزگان و کشور در این ایام دولت می باشد چرا که توسعه تولید برق در کشور در این چند سال به صورت متوازن صورت نگرفته است و اگر این امر به درستی محقق می شد امروز شاهد مشکلاتی که با آن ها در شهرها و روستاها هستیم نبودیم!
افزایش مصرف برق همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان امری طبیعی است اما آنچه غیر طبیعی است این است که چرا دولت با وجود اینکه در این چند سال، صنعت و معدن را توسعه داده است و به هر صورت مشترکین خانگی مصرف برق هم افزایش پیدا کرده است تولید این نیاز حیاتی را افزایش نداده است و اگر افزایش داده است چرا تدبیرش به میزانی نبوده است که پاسخگوی گذر از تابستان باشد.

تابستان در هرمزگان بارها سخت تر از سایر استان ها می گذرد شاید اگر کمی از بندرعباس به سمت شمال استان حرکت کنیم به راحتی بتوان در معابر تردد کرد و حتی شب ها زیر سقف آسمان خوابید اما دمای بالای هرمزگان که گاها تا 50 درجه سانتی گراد هم می رسد تنفس عادی را هم سخت می کند چه رسد که مردم از گرمای طاقت فرسای ناشی از برق همچون قدیم ها به بیرون خانه پناه ببرند.

مشکل دیگری که این روزها با قطعی برق شاهد آن هستیم قطع آنتن تلفن های همراه و اینترنت همراه به محض قطع برق است که امروز وزیر ارتباطات را نیز وادار به واکنش کرد.

این قطعی های برق وقتی دردسر ساز تر می شود که در این بی رحمی بازار لوازم خانگی و لوازم سرمایشی در کشور عده ای به دلیل نوسانات برقی کولر خود را که یک نیاز ضروری در هرمزگان محسوب می شود را از دست بدهند و کولرشان بسوزد آن وقت دیگر مصیبت به فلک خواهد رسید زیرا یک کولر پنجره ای ساده هم اکنون قیمتی بالای 10 میلیون تومان دارد و توان تامین این مبلغ از دست خیلی از ساکنین محلات بندرعباس خارج!

گرمای نفس گیر هرمزگان و قطعی های مکرر برق فریدون همتی استاندار هرمزگان را نیز وادار به مذاکره با معاون وزیر نیرو کرده است تا سقف سهمیه برق هرمزگان افزایش پیدا کند.

وی روز گذشته پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان و در جلسه فوق‌العاده به صورت ویدئو کنفرانس با وزارت نیرو، با بیان اینکه شرایط هر استان متفاوت است، عنوان کرد: این تفاوت باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان، رعایت شود و استان هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند، باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.

همتی با توجه به وضعیت آب و هوایی هرمزگان، قطعی برق در استان هرمزگان، برای مردم غیرقابل تحمل دانست و گفت:
از وزارت نیرو انتظار داریم در این زمینه توجه و کمک داشته باشد تا از اختلال جدی در استان، جلوگیری شود.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که سقف بالایی برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، تعیین و حفظ شود، خاطرنشان کرد: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و 400 مگاوات باشد.


حال باید دید توافق استاندار هرمزگان با معاون وزیر نیرو قطعی های برق در هرمزگان مخصوصا در روز جاری را کاهش خواهد داد؟

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار