رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا با اشاره به توانمندی‌های همدان در حوزه اقتصادی گفت: کشور غنا قبلاً مستعمره بود و استعمارگران سابق دنبال استقلال این کشور نیستند، به همین دلیل چشم امید ما به ایران است.
کد خبر: ۹۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 21 September 2015
رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا با اشاره به توانمندی‌های همدان در حوزه اقتصادی گفت: کشور غنا قبلاً مستعمره بود و استعمارگران سابق دنبال استقلال این کشور نیستند، به همین دلیل چشم امید ما به ایران است.

به گزارش فارس؛ جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان و غنا در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان برگزار شد.

این جلسه با حضور «گیفتی کلنام» رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا، علی‌اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی همدان، برخی از هیئت نمایندگان، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تخصصی اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا در این جلسه با ابراز شگفتی از قابلیت‌های تجاری استان همدان گفت: دیدن همدان و توانمندی‎های اقتصادی این شهر مرا شیفته کرد.

«گیفتی کلنام» با اشاره به همکاری‌های اقتصادی همدان و غنا در آینده‎ای نزدیک ابراز امیدواری کرد توانایی‎های تجار همدان در جریان این همکاری، عاملی بر کمک به غنا باشد.

وی با بیان اینکه کشور غنا قبلاً مستعمره بود و استعمارگران سابق دنبال استقلال این کشور نیستند، افزود: چشم امید ما به ایران است تا کشورهای اروپایی و غربی.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا با اشاره به فرصت‎های اقتصادی غنا، از فراوانی آب، وسعت زمین و استعداد کشاورزی در این خطه سخن به میان آورد و اضافه کرد: آمادگی همکاری با همدان در بخش کشاورزی را داریم.

وی از سیستم ابتدایی حمل و نقل در کشور غنا سخن گفت و افزود: آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران همدان برای بهبود سیستم حمل و نقل در غنا را داریم.

گیفتی کلنام از ساخت یک میلیون و 600 هزار مسکن با حضور سرمایه‌گذاران همدانی در غنا خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه این کشور از نظر تکنولوژی وضعیت نامناسبی دارد به طوری که فاقد تکنولوژی برتر هستیم.

وی با اشاره به وجود معادن غنی طلا در غنا بیان کرد: به خاطر عدم برخورداری از تکنولوژی؛ موفق به استحصال درصد بسیار کمی از این معادن شده‌ایم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن و تجارت پارلمان غنا گفت: در سفر اخیر سرمایه‌گذاران همدانی به غنا، نمونه‌ای از لجن و پسماند معدن طلا به این شهر آورده شد که بعد از آزمایش معلوم شد میزان خلوص این طلا؛ سه برابر میزان طلای معادن ایران است.

وی با بیان اینکه در بخش معادن به ویژه معدن طلا نیز زمینه برای همکاری متقابل وجود دارد، گفت: از سرمایه‌گذاران همدان می‌خواهم در بخش فرآورده‌های لبنی و مواد غذایی نیز در کشور غنا فعالیت داشته باشند.

گیفتی کلنام با اشاره به کارخانه تولید آبمیوه که با مدیریت خود در غنا فعال است، اظهار کرد: خوشحال می‌شوم در این بخش نیز همکاری‌های خود را شروع کرده و گسترش دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار