در این میان نیز جداولی با عنوان برنامه خاموشی برق در نقاط مختلف جهت اطلاع مردم از ساعات قطع برق در منازل یا محل کارشان منتشر شد اما عمدتاً شاهد آن بودیم که تطابقی بین ساعت‌های اعلام شده و قطعی برق وجود نداشت.
کد خبر: ۹۷۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 10 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: قطعی مکرر برق در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس طی هفته گذشته زندگی مردم را دچار مشکلاتی کرد و با اعتراض و نارضایتی مردم همراه بود.

به طوری که طی هفته گذشته تجمعاتی را در شهرستانهای کازرون، فسا و ممسنی در مقابل فرمانداری و یا اداره توزیع برق این شهرستان‌ها شاهد بودیم.

در این میان نیز دانشجویانی که پس از گذراندن یک ترم سخت با آموزش‌های مجازی حال دوران امتحانات پایان ترم خود را می‌گذرانند، از جمله کسانی بودند که می‌توان گفت بیشترین آسیب‌ها را در این برهه زمانی دیدند.

سالمندان، کسبه، بیماران بستری شده در منزل، تولیدکنندگان و... به طور کلی شخصی را در هر سنی و از قشری نمی‌توان یافت که در این شرایط آسیبی خرد یا کلان ندیده باشد.

به طور مثال نمی‌دانم وضعیت فروشنده فروشگاه سر کوچه ما به کجا رسید؛ اما هفته گذشته که برای خریدی به مغازه او مراجعه کرده بودم، دیدم که داشت از خرابی یخچال خود در پی قطعی‌های مکرر برق گلایه و ضرر و زیانی که دیده بود را حساب می‌کرد

همچنین زینب که دانشجوی ترم پنجم جامعه شناسی دانشگاه شیراز است در گفت و گو با فارس از یک هفته‌ای که گذشت یاد کرده و می‌گوید: علاوه بر استرس امتحانات خود، دائم نگرانی این را داشتیم که حین برگزاری امتحان برق‌ها قطع شده و باعث کاهش سرعت اینترنت و پرش آنتن شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عدم همراهی و درک برخی اساتید از این وضعیت استرس ما را بالاتر کرده و در کل هفته بسیار سخت و پر تنشی را پشت سر گذاشتیم، در ادامه بیان کرد: امیدواریم شرایط مساعد دو روز گذشته ماندگار بماند و دیگر شاهد قطعی برق در اوج پایان ترم‌های خود نباشیم.

 در این میان نیز جداولی با عنوان برنامه خاموشی برق در نقاط مختلف جهت اطلاع مردم از ساعات قطع برق در منازل یا محل کارشان منتشر شد اما عمدتاً شاهد آن بودیم که تطابقی بین ساعت‌های اعلام شده و قطعی برق وجود نداشت.

 

این در حالی است که مدیرعامل توزیع برق استان فارس اظهار داشت: همه خاموشی‌ها با برنامه بوده و خارج از آن قطعی برق حتی یک مورد هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه با مصوبه دولت و همکاری برخی صنایع از اواخر هفته گذشته شرایط بهتر شده است، اضافه کرد: با شرایط خشکسالی موجود این روند تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت و در صورت همکاری بیشتر صنایع و شهروندان می‌توان این خاموشی‌ها را به حداقل رساند.

در حالی که ما در شیراز شاهد تطابق صددرصدی ساعت‌های اعلام شده و خاموشی‌ها نبودیم به جهت آگاهی از وضعیت دیگر شهرستان‌ها به گفت و گو با برخی از شهروندان آنجا پرداختیم.

شکرانه از جهرم در این خصوص گفت: جدول قطعی در این شهرستان اعلام شده اما در بسیاری نقاط قطعی ها مطابق جدول نبود و حتی ۳ بار در روز ( یعنی ۶ ساعت) شاهد قطعی بودیم.

وی افزود: از دو روز گذشته وضعیت بهتر شده و قطعی نداشتیم و مسؤولین نیز اعلام کرده‌اند که در هفته جدید شاهد کاهش قطع برق و عدم قطع برق خواهیم بود که امیدواریم این چنین باشد.

شهروند دیگری از شهرستان ممسنی بیان کرد: در این شهرستان ساعات قطعی برق متأسفانه طبق جدول زمانبندی نبود و همین بی نظمی و قطعی مکرر برق باعث شد که خیلی از وسایل برقی، واحدهای تولیدی، مغازه‌ها و... دچار ضررهای کلانی شوند.

آزادی نیز که از ساکنین شهر فسا بوده در این خصوص اظهار کرد: طی این مدت بعضا شاهد آن بودیم که قطعی‌ها با جدول منتشر شده توسط شرکت توزیع برق همخوانی نداشت.

وی اضافه کرد: به حدی ناهماهنگی‌ها و میزان قطعی برق زیاد بود که موجب گلایه شهروندان شد و آنها در مقابل فرمانداری این شهرستان به تجمع و اعتراض پرداختند.

شهروندی در شهرستان سروستان  بیان کرد: از اوایل شروع قطعی‌ها که جدول زمان بندی اعلام شد، ما قطعی آن چنانی برق نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سروستان هوا گرم نبوده و با بیان اینکه در مورد نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها هیچ موردی در این شهرستان وجود نداشت، گفت: فقط اوایل این هفته روز یکشنبه ظهر و در روز دوشنبه عصر شاهد خاموشی برق بودیم.

در ادامه دو شهروند از شهرستان فیروزآباد و داراب از عدم تطابق ساعت های خاموشی و جدول اعلام شده، گلایه ای نداشته و عنوان کردند که همخوانی بین جدول منتشر شده و قطعی برق وجود داشت.

به گزارش فارس، برخلاف گفته مدیر عامل توزیع برق فارس با یک گزارش میدانی از نقاط مختلف استان به نتیجه ای کاملا یکسان با ادعای وی جهت هماهنگی ساعت‌های خاموشی و جدول اعلام شده نرسیده و شاهد نا‌رضایتی‌هایی نیز بودیم.

با این حال امید است شرایط نرمال پیش آمده طی دو روز گذشته ادامه دار بوده و یا در غیر این صورت هماهنگی ساعت‌های خاموشی با جدول منتشر شده به صد در صد برسد تا مردم بتوانند برنامه ریزی داشته و برنامه‌های خود را هماهنگ کنند تا آسیب های کمتری دچار آنها شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار