استاندار در حضور معاون رئیس جمهور
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات استان در مدیریت این بیماری ارائه داد .
کد خبر: ۹۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 10 July 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات استان در مدیریت این بیماری ارائه داد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری به سختی مدیریت کرونا در استان اشاره کرد و گفت : در این استان برای اجرای دستورالعمل ها مشکلات خاص خود را دارم چرا که همه با هم آشنا هستند . مثلا مامور دستگاه دولتی یا مامور انتظامی باید با متخلفینی برخورد کنند که اکثرا از اقوام و نسبت فامیلی با هم دارند و به نوعی کار سخت می شود ، از طرف دیگر ما استانی خوش آب و هوا و گردشگر پذیر هستیم و هجوم به استان در فصول سرد و گرم زیاد است ، اما با همه این مشکلات خوشبختانه همکاری های مردم و مسئولین تا اینجای کار کارنامه خوبی از مدیریت بیماری را نشان می دهد .
کلانتری گفت : در مدیریت بیماری علاوه بر دستگاه های دولتی ، عملکرد سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی ، همکاری خوب رسانه ها و از همه مهمتر همکاری مردم ، عملکرد استان خوب بوده است .
 وی ادامه داد : با توجه به عدم دسترسی به مرکز کشور و عدم وجود امکانات بهداشتی و درمانی مجبور شدیم از همان ابتدا خود دست به اقدام بزنیم و استفاده از همه ظرفیت های استان را داشته باشیم که خوشبختانه نتیجه این همه همکاری مردم و مسئولین را هم دیدیم که کارنامه استان ما از بسیاری استان های برخوردار از امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی بهتر بود.
کلانتری خطاب به معاون رئیس جمهور گفت : این موفقیت های استان در بهره برداری مناسب از همه ظرفیت ها و مدیریت خب کرونا ، مشکلات زیر ساختی استان را نفی نمی کند اما با همه این مشکلات با آوردن همه داشته ها به خصوص همکاری مردم الان که همه کشور درگیر پیک پنجم هستند ما دو پیک را بیشتر نداشته ایم  آن هم با کمترین میزان مرگ و میر هر چند همین میزان هم موجب نگرانی و تاثر ما شده است .
وی ادامه داد : نرخ فوتی ناشی از کزونا در کشور 2 و 6 دهم درصد است و در کهگیلویه و بویراحمد 1 و 1 دهم درصد این در حالی است که ما درگیر زلزله سیسخت هستیم و آتش سوزی های متعدد مراتع و جنگل ها را هم داریم و نکته مهم دیگر اینکه 90 درصد استان ما مرتع و جنگل است و مردم در 10 درصد باقی مانده زندگی می کنند و این یعنی تراکم جمعیت که مشکلات شیوع را افزایش می دهد .
کلانتری افزود : انتخابات میاندوره ای مجلس را هم در حوزه گچساران داشتیم و به خوبی می دانستیم که در این شهر مشکل خواهیم داشت و اکنون هم می بینیم همین گچساران وارد شرایط قرمز شده است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : میانگین رعایت پرتکل ها در  استان 85 درصد و در کشور 65 درصد است اما اعتقاد این است که رعایت کمتر از 90 درصد دستورالعمل ها برای ما مشکل ساز است چون تراکم جمعیت در استان داریم .
کلانتری در ادامه به همکاری و کمک خوب معاون پارلمانی رئیس جمهور به عنوان معین استان از طرف دولت اشاره کرد و گفت : پایان دولت است و نیاز مند تملق هم نیسیتیم اما مردم باید بدانند که آقای امیری تا چه میزان مسائل کرونای استان را پیگیری می کنند و چه کمک های بزرگی به ما کرده اند .
وی ادامه داد : آنچه که تاکنون صورت گرفته است لطف خداوند ، همکاری مردم و مسئولین و خبرنگاران بوده است که در اینجا لازم است از مجموعه خبرنگاران هم تقدیر کنم .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به معاون رئیس جمهور گفت : تمام تلاش ما رعایت پروتکل ها و رعایت در مراسمات و تجمعات است اما انتظار داریم سهم واکسن ما بیشتر شود و از شما در این خصوص درخواست مضاعف داریم .
لازم به توضیح است ، معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به درخواست استاندار قول داد که درخواست وی را در جلسه روز یکشنبه دولت مطرح و پیگیر اجابت آن باشد ضمن اینکه چنانچه درخواست های دیگری هم باشد حتما در دولت مطرح و پیگیر آن خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار