تابناک-دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت:پست و مقام اشخاص مانع انجام امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود
کد خبر: ۹۷۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 11 July 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان؛ نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پیرامون مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار گردید.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در جهت گسترش عدالت اجتماعی، تأثیرات آن در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم را یکی از محور‌های مهم در ارتقاء شاخص‌های امنیت دانست و بیان کردند: برقراری امنیت و نظم در هر کشوری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین و مردم می‌باشد که در این رابطه عوامل زیادی دخیل و مؤثر هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم‌ترین واجبات اجتماعی دین اسلام در ایجاد و برقراری امنیت اجتماعی می‌باشد. دین اسلام براساس تکلیف اجتماعی، سیاسی امر به معروف و نهی از منکر همه مسلمانان را ناظر بر اعمال هم قرار داده، این نظارت عمومی و همگانی بدون در نظر گرفتن پست و مقام و موقعیت اجتماعی افراد می‌باشد.
وی افزود: وجود چنین مسأله‌ای در اسلام تأثیر فوق العاده‌ای دارد و باعث می‌شود که هیچ کس از کسی نترسد و تنها از عاقبت عمل خلاف خود هراس داشته باشد.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان هرمزگان یاد آورشد: باید در خصوص آموزش و فعال‌سازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد تذکر لسانی در حوزه‌های اجتماعی تلاش شود.
وی اضافه کرد: حضور مردم در صحنه به عنوان نقطه قوتی در جامعه شناخته می‌شود که با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه قضایی قابل دسترسی خواهد بود.
درپایان علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار