بر اساس پیگیری که در سطح ملی و استان انجام شد کمبود های موجود در حوزه بهداشت و درمان اعم از نیروی متخصص و تخت‌های بیمارستانی که در هفته گذشته با آن مواجه بودیم مانند اعزام امکانات زیادی از سطح کشور به استان اعم از تجهیزات، امکانات و تخت‌های بیمارستانی به استان انجام شد.
کد خبر: ۹۷۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 11 July 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌ ۶۴ تختخوابی تخصصی تنفسی بحران بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان اعزام و در محوطه بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان مستقر شد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیمارستان‌هایی در زاهدان، زابل و خاش مستقر می‌کند و همچنین ۱۰۰ نفر نیروی پزشک و پرستار به استان اعزام می‌شوند و ۲۰۰ نفر نیز کادر متخصص پزشکی و پرستاری و ۳سامانه بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران به استان اعزام شد.

آنچه که در اعزام نیرو ها مهم است اینکه در گام اول باید تلاش کنیم که وضعیت و شرایط بهداشتی را کنترل کنیم و مردم نیز باید در این زمینه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها کمک و همراهی داشته باشند و در گام بعدی امکانات درمانی برای مداوای بیماران و ایجاد دسترسی به امکانات بیمارستانی و درمانی برای آنان فراهم شود.

اعزام امکانات و نیرو تا زمانی که از این بحران عبور نکرده ایم به استان ادامه خواهد داشت.

اعتباراتی را که رئیس جمهور دستور داده بودند به استان پرداخت شد که می‌تواند بخشی از مشکلات استان را مرتفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار