فرماندار شهرستان فیروزآباد ادامه داد: وضعیت شهرستان فیروزآباد از نظر کرونایی بسیار شکننده است و هر لحظه منتظر پیک پنجم کرونا هستیم.
کد خبر: ۹۷۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسین آرگیو در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: نوع جدید کرونا به نام دلتا یا هندی که ابتدا در جنوب کشور مشاهده شد و به سرعت به دیگر استان ها شیوع یافت، با وجود رصد گسترده نمونه‌ها، هنوز در شهرستان فیروزآباد شناسایی نشده است.

وی افزود: این مطلب به این معنای نبودِ نوع دلتای ویروس کرونا در شهرستان فیروزآباد نیست بلکه به این معناست که هنوز شناسایی نشده است ولی استان‌ها و شهرستان های اطراف مانند بندرعباس و اصفهان درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد ادامه داد: وضعیت شهرستان فیروزآباد از نظر کرونایی بسیار شکننده است و هر لحظه منتظر پیک پنجم کرونا هستیم.

آرگیو همچنین با اشاره به اینکه در نقشه سامانه ماسک وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شهرستان های همجوار فیروزآباد از شمال ، جنوب ، شرق و غرب شامل شهرستان های شیراز ، کازرون، جهرم ، کوار و قیروکارزین درگیر ویروس کرونا و در نوع رنگ بندی قرمز و وخیم اعلام شده اضافه کرد: اگر مراقب نباشیم به سرعت امکان تغییر رنگ‌بندی کرونایی و درگیری شهرستان فیروزآباد با سویه جدید کرونا وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه از شهروندان تقاضا می کنیم به سفر نروند بیان داشت: رفت و آمدها در جاده ها زیاد است و این جا به جایی ها امکان انتقال بیماری را زیاد می کند، انتقال ویروس از جنوب کشور ناشی از سفرها به استان های جنوبی بود.
فرماندار شهرستان فیروزآباد ابراز داشت: افرادی که ماسک می‌زنند باید شیوه نامه های بهداشتی را هم رعایت کنند.
ارگیو با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هر شرایطی، گفت: همه حتی کسانی که واکسن زده‌اند باید ماسک بزنند و فاصله‌گذاری را رعایت کنند زیرا این رعایت‌هاست که روند انتقال را متوقف می کند و دلیل دیگر این است سویه جدید کرونا مانند دلتا می توانند از تاثیر ایمن‌سازی واکسن در بعضی موارد عبور و ابتلا ایجاد کنند.

وی اضافه کرد:واکسیناسیون به شکل و روند مطلوبی در حال انجام است و واکسیناسیون جاماندگان به هر دلیلی نیز در مراکز تعیین شده در حال انجام است.

شهرستان فیروزآباد یکشنبه ۱۷ بستری در بیمارستان و ۱۲۰ نفر قرنطینه خانگی و از ابتدای پیدایش ویروس منحوس کرونا تاکنون ۱۵۵ فوتی داشته است.
این شهرستان در جنوب غربی فارس محل اتصال این استان به استان بوشهر است.

فاصله مرکز فیروزآباد با شیراز حدود ۹۰ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار