نخستین دوره مسابقات لیگ کشوری طراحی طلا و جواهرات به‌صورت مجازی به میزبانی استان فارس دوم مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: به منظور ارتقاء دانش طراحی سنتی نوین در طراحی طلا و جواهر کشور، برقراری ارتباط بین طراح و سازنده جواهرات و ایجاد انگیزه برای طراحی سنتی و افزایش فرهنگ استفاده از طرح‌های ایرانی، دپارتمان ملی صنایع دستی تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس به‌صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی میزبان اولین دوره مسابقات لیگ کشوری طراحی طلا و جواهر خواهد بود.

او بابیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای ترغیب جوانان به مهارت آموزی برگزاری مسابقات مهارتی است بر ضرورت تحول در اجرای مسابقات مهارتی تاکید کرد و گفت: این مسابقات بصورت لیگ در قالب ۹ مسابقه برگزار می‌شود؛ به نحوی که شروع هر دوره پانزدهم هر ماه و پایان هر مرحله سی ام هر ماه خواهد بود و اعلام نتایج دهم ماه بعد بوده و نتایج بصورت جدول امتیاز هر ماه بروز می‌شود.

کوشکی ادامه داد: در این لیگ کشوری هر مرحله در طی یک ماه برگزار می‌شود، هر ماه امتیاز تمامی شرکت کنندگان محاسبه و در جدول امتیازات ثبت می‌شود و بالاترین امتیاز در طی ۹ مرحله به عنوان قهرمان طراحی جواهرات ایران معرفی شده و حکم قهرمانی به وی اهداء می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس بیان کرد: به منظور ثبت و ضبط آثار طراحی شده، طرح‌های منتخب به نام طراح اثر در کتاب طراحی جواهرات ایران چاپ می‌شود.

کوشکی با بیان اینکه اینکه در نظر داریم این دست از مسابقات را به یک برند ملی تبدیل کنیم، بیان کرد: پنجاه شرکت کننده حرفه‌ای از سراسر کشور در این لیگ حضور دارند و به نفرات اول تا سوم به ترتیب سه، دو و یک میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح قهرمانی اهداء خواهد شد.

این مسابقات که از دوم مرداد ماه و همزمان با هفته ملی مهارت آغاز خواهد شد تحت حمایت مالی شرکت سرزمین گوهر سنگ جنوب قاره برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار