مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری استان فارس در سه ماه نخست سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 17 July 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:ناصر هاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و امور عشایر فارس واریز شده، خاطر نشان کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده است.

وی با اشاره به واریزی عوارض ارزش افزوده در سال قبل گفت: میزان واریزی سال ۹۹ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری، ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۵۶ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۶۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۴۳۵ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

هاشمی با تقدیر از مؤدیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند.ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار