تابناک-فرمانده انتظامي استان گفت: 71 درصد از پرونده هاي ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری ها از ابتدای سال جاري منجر به صلح و سازش شده است.
کد خبر: ۹۸۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 22 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان سردار " غلامرضا جعفری " در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، نقش مشاوره و مددکاری پلیس را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانسته و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد و توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع و بحران‌های روانی از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس است.

وی با بيان اينكه همه ما اغلب در معرض مشکلات و مسائلي قرار مي‌گيريم که به دليل محدود بودن دانش و تجربيات، به همفکري با مشاوران خبره و متبحر نياز پيدا مي‌کنيم، افزود: تحولات و تغييراتي که در زندگي رخ مي‌دهد، گاهي ما را دچار اضطراب، ترديد، نگراني، تعارض و حتي بحران مي‌سازد.

این مقام انتظامی استان با اشاره به اینکه مشاوره، يک فرآيند رشدي است که از طريق آن به اشخاص کمک مي‌شود كه اهداف خود را مشخص کنند، بيان داشت: مشاوره موجب مي‌شود كه افراد تصميم‌گيري مناسب داشته باشند و مسائل فردي، اجتماعي و تحصيلي خود را حل کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه فعالیت‌های مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان را از ابتدای سال جاری تاکنون تشريح كرده و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 هزار 793 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره کلانتری‌های استان مراجعه كرده اند که از این تعداد، 817 نفر مراجعان به مرکز مشاوره و 2 هزار 976 نفر مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها را تشکیل می دهند.

سردار جعفری در ادامه با بيان اينكه تنوع مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی با 53 درصد، مشکلات تربیتی با 5/9 درصد، مشاوره تحصیلی با 3 درصد، مشکلات روانی با 11 درصد، مشاوره فردی با 2/9درصد، مشاوره ازدواج با 7 درصد، و بقیه مشکلات حقوقی و شغلی بوده اند، بيان داشت: همچنین تنوع مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها نیز به ترتیب مشکلات خانوادگی با 6/31 درصد، نزاع و درگیری با 5/28 درصد، مشکلات حقوقی با 1/27 درصد، مشکلات اجتماعی با 9/8 درصد و مابقی نيز ساير مشكلات می باشند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره کلانتری های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در بسیاری از زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، روان سنجی، ازدواج، حقوقی می باشند، از عموم شهروندان فهیم استان خواست، جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای به آدرس بندرعباس -چهار راه مطهری- ضلع شمالی مصلی جدید ، مرکز مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره های 21821642 تماس حاصل كرده و در سطح شهرستان ها نیز به کلانتری ها مراجعه کنند.
#خدمتبیمنت_پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار