مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت خیار ۴۰-۳۵ تن در هکتاراست، افزود: پیش بینی می‌شود، حدود ۶۰۰ تن خیار از ۲۰ مرحله برداشت تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۸۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 26 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خیار سبز بوته‌ای در ۱۵ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خیار در اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان کشت می‌شود و برداشت نیز از تیرماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت خیار ۴۰-۳۵ تن در هکتاراست، افزود: پیش بینی می‌شود، حدود ۶۰۰ تن خیار از ۲۰ مرحله برداشت تولید و روانه بازار شود.

همتی بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر مصرف تازه خوری به منظور تهیه محصولات صنایع تبدیلی شوریجات و ترشیجات به ۲۷ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان ارسال می‌شود.

این مقام مسئول، اجرای آبیاری تحت فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع را از عمده فعالیت‌هایی دانست که در راستای تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مهمی ایفا کرده است.

او یادآور شد: برداشت خیار علاوه بر کسب درآمد مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی را نیز فراهم کرده است.

برچسب ها: برداشت ، خیار سبز ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار