رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم از نمایندگان مردم در دوره ششم این شورا خواست تا وضعیت اسفناک چهل اختران قم را در اولویت کاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 05 August 2021

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی نژاد که در نشست اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر مقدس قم سخن می گفت با اشاره به جوهره فرهنگی همه پروژه‌های شهری بیان کرد: در این چهار سال، پروژه‌های متفاوتی در موضوع فرهنگی و اجتماعی به سرانجام رسیده که به عنوان نمونه می توان به نامگذاری سالروز ورود مبارک حضرت کریمه اهل بیت (س) به شهر مقدس قم به عنوان «روز قم» اشاره کرد.

وی با بیان این که این نامگذاری می تواد مُعرّف ظرفیت‌های شهر قم به مردم باشد یادآور شد: ساماندهی مبادی ورودی شهر بویژه در عرصه تبلیغات و برای معرفی درست قم به زائران و مسافران در این سال‌ها در دستور کار مجموعه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری بوده است.

وی با تاکید بر این که در این سال‌های اخیر، پروژه‌ها و فعالیت‌های زیادی با محوریت نام مبارک شهدا در قم به انجام رسیده است خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر و خرید خانه شهدای جریان ساز مانند شهیدان زین الدین و تبدیل آن‌ها به خانه موزه با استفاده از تکنولوژی‌های روزآمد و جذاب از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

مالکی نژاد در عین حال به ساماندهی بیت حضرت امام (ره) در قم توجه داد و گفت: متأسفانه این بیت تاریخی به انبار تبدیل شده بود، ولی خوشبختانه در شرایط فعلی بازسازی شده و نمایشگاهی نیز به شکل دائمی در آن فعال است.

وی راه اندازی سالن‌های ورزشی، سرای محله‌ها و برنامه قم گردی با هدف تقویت گردشگری مذهبی را از دیگر اقدامات فرهنگی اجتماعی مجموعه مدیریت شهری خواند و اظهار کرد: ملاک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم در سال‌های اخیر و برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، کمک به توسعه متوازن فرهنگی و اجتماعی همه مناطق شهری قم بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم سپس اضافه کرد: اعضای این کمیسیون به حسب وظیفه و در کنار کارهای فرهنگی، برخی فعالیت‌های عمرانی را نیز به سرانجام رسانده اند که از آن جمله می‌توان به دیوارکشی کوه خضر نبی (ع)، برداشتن دیوارهای بتنی محدوده شهر قائم، برداشتن نرده‌های بی آر تی خیابان شهید دل آذر و همچنین ساماندهی محدوده دروازه ری و نوبهار اشاره کرد.

مالکی نژاد همچنین به تلاش‌های کمیسیون متبوع خود برای ساماندهی محدوده چهل اختران توجه داد و تصریح کرد: متأسفانه وضعیت فعلی چهل اختران اسفناک است که امیدواریم این وضعیت در دوره ششم شورای اسلامی شهر به وضعیت مطلوب درآید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار