در چهار ماهه امسال
در چهار ماهه نخست امسال صادرات از گمرکات استان اصفهان، ۸۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۸۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 07 August 2021

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات امسال از گمرک اصفهان را ۷۴۰ هزار و ۷۰۳ تن کالا به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۴۱ درصد و از لحاظ ارزش ۸۸ درصد افزایش داشته است.
رسول کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی گمرکات استان نشده گفت: در این مدت کارکنان گمرکات استان به صورت شیفت بندی و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به خدمت رسانی به واحد تولیدی، صادرکنندگان و بازرگانان مشغول بوده اند.
وی افزود: تمام درخواست‌های ارزیابی در محل واحد‌های تولیدی استان اصفهان مورد موافقت واقع شده و ارزیابان و کارشناسان گمرکات استان در محل واحد تولیدی و حتی در خارج از وقت اداری تشریفات صادرات را انجام داده اند.
مدیرکل گمرکات استان اقلام صادراتی از گمرکات استان اصفهان را ۴۱۷ نوع کالا اعلام کرد و گفت: عمده محصولات صادراتی امسال چدن آهن و فولاد با ۲۴۴ میلیون دلار و با ۵۷ درصد، محصولات پتروشیمی با ۷۱ میلیون دلار با ۱۶ درصد، فرش ماشینی و دستباف ۲۹ میلیون دلار با سهم ۷ درصدی و محصولات صنایع شیمیایی ۱۴ میلیون دلار با سهم ۳ درصد به خود اختصاص داده اند.
کوهستانی پزوه کشور‌های هدف صادرات گمرکات استان اصفهان را عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و ارمنستان بیان کرد و افزود: صادرات به عراق ۱۸۲ میلیون دلار، افغانستان ۶۳ میلیون دلار، پاکستان ۶۱ میلیون دلار، ترکیه ۱۶ میلیون دلار و ارمنستان ۱۴ میلیون دلار بوده است.

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، بازرگانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :