معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه به‌رغم پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تعطیلی استان اما استانداری و ستاد کرونا با آن موافقت نکردند ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که پیشنهاد تعطیلی باید از طریق استانداری ها انجام شود و از ارسال نامه به ستاد ملی اطلاعی ندارم.
کد خبر: ۹۸۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 09 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: به‌رغم هشدارها، همچنان تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس در حال افزایش است اما شکسته شدن رکورد مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

در شرایط فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی چندان برای مردم معنایی ندارد و مسئولان هم بدون هیچ توجهی به این مهم به فعالیت های خود ادامه می دهند، این در حالیست که بسیاری از افرادی که برای تزریق واکسن به پارک کوهستانی دراک مراجعه می کنند پس از ساعت ها منتتظر ماندن در صف دیگر عطایشان را به لقایشان می بخشند و قید سلامتی را می زنند و به منزل باز می گردند.

پارک کوهستانی دراک مکانی محبوب برای مردم

آن طور که همتی معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز می گوید: ذکر این نکته ضروری است که تزریق واکسن در پایگاه خودرویی در شیراز جزو نقاطی است که مورد پسند بسیاری افراد است و بسیاری از جوانان و گروه های هدف هم برای تزریق واکسن ترجیح می دهند وارد این صف شوند.

وی با بیان اینکه صف واکسن همانند دیگر صف ها مانند خرید مرغ و ... امری طبیعی است، می گوید: مردم و افراد واجدالشرایط جهت تزریق واکسن می‌توانند زمان های خلوت‌تر به نقاط مشخص شده مراجعه کنند.

عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایلنا می افزاید: تمام ظرفیت های مراکز درمانی آماده واکسیناسینه کردن به مردم است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه جوانان نباید برای تزریق واکسن به صف خودرویی مراجعه کنند و باید این محل را در اختیار افراد مسن تر قرار دهند می افزاید: افراد به دلیل اینکه در خودرو با کولر هستند تزریق واکسن در این محل را به مکان هایی مانند درمانگاه ها و صف های طولانی ترجیح می دهند.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در جریان کامل صف‌های و مکان‌های واکسیناسیون قرار دارد بیان می‌کند: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از نقاط و محل های واکسیناسیون اطلاع دقیقی دارد اما استقبال بیش از حد مردم باعث شده تا صف های واکسیناسیون طولانی شود.

بی توجهی استانداری فارس به پیشنهاد های دانشگاه علوم پزشکی

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه به‌رغم پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تعطیلی استان اما استانداری و ستاد کرونا با آن موافقت نکردند ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که پیشنهاد تعطیلی باید از طریق استانداری ها انجام شود و از ارسال نامه به ستاد ملی اطلاعی ندارم.

همتی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی با حضور در ستاد بیماری کرونا در استان با شرح وضعیت کامل تعداد بستری ها و فوتی پیشنهادم را به این ستاد اعلام کردم می افزاید: بر خلاف خواهش‌ها و التماس‌هایی که برای تعطیلی استان و با هدف کاهش مبتلایان داشتم اما ستاد کرونا با این بخش موافقت نکرد.

بستری 4200 بیمار کرونایی در یک روز

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بدترین شرایط بیماری کرونا در دو سال گذشته قرار داریم می گوید: اگرچه تعداد کل بستری ها موج چهارم حدود 3200 نفر بود اما متاسفانه در حال حاضر تعداد بستری بسیار زیاد تر از موج چهارم است و این در حالیست که در یکی از روز های حدود 4200 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

تکمیل تمام مراکز درمانی استان

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و پشتیبان تکمیل شده اند ادامه می دهد: در حال حاضر تعداد زیادی تخت مجددا به مراکز درمانی اضافه کردیم و در جهت خدمات رسانی به بیماران یک بیمارستان واقع در باجگاه دیگر به مراکز درمانی اضافه کردیم.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه قرار گرفتن در سناریو چهارم هستیم بیان می‌کند: در این سناریو باید برای خدمات رسانی به افراد مبتلا به کرونا بیمارستان های صحرایی راه اندازی کنیم.

 

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه بسیاری از افرادی که واکسینه شدن در برابر این بیماری مقاوم شده اند ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند واکسن نزده بودند.

سن فوت به سمت جوانان رفته است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سن فوت افراد مبتلا به کرونا به سمت جوان‌تر‌ها رفته است می گوید: واکسینه شدن افراد سن بالا باعث شده تا سن فوت مبتلایان به بیماری کرونا کاهش یابد.

همتی با بیان اینکه واکسینه نشدن و بی خیال بودن جوانان باعث شده تا ابتلا این گروه سنی به کرونا افزایش یابد می گوید: رفتن به مراسمات دور همی و ماسک نزدن باعث شده تا این افراد در معرض خطر جدی قرار بگیرند.

انتقاد از صف طولانی خودرو در پارک کوهپایه

یکی از افراد حاضر در صف واکسن با انتقاد از وضعیت واکسیناسیون و صف طولانی خودرو در شیراز می گوید: حدود 4 ساعت است که برای تزریق واکسن در صف مانده ام اما هنوز نوبتم نشده است.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه نبود نظم باعث شده تا افراد تکلیفشان مشخص نباشد می افزاید: هر سری که برای واکسن به پارک کوهپایه ای دراک آمدم با انبوهی از جمعیت مواجه شدم.

این فرد مسن با اشاره به اینکه طولانی بودن صف باعث شد تا وضعیت سلامتیم به مخاطره بیفتد ادامه می دهد: این شرایط بیشتر به سلامتی افراد آسیب وارد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار