کد خبر: ۹۸۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 10 August 2021

 

تابناک کهگیلویه و بویراحمد/ یک نوزاد ۱۲ روزه در کهگیلویه بویراحمد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۶۸ نفر خبر داد و گفت:هم اکنون ۵۷۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۱۸۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۴ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی گفت: از هزار و ۲۴۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویر احمد، چرام و بهمئی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را پرشتاب توصیف کرد و افزود: به دلیل افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به کرونا هم بخش‌های بستری و هم بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های معین کرونا در سراسر استان در حال تکمیل است.

یزدان پناه افزود: مردم استان برای پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری کشنده حتماً دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در مراکز بهداشتی و درمانی، پاساژها، ماکان‌های شلوغ، بازار، تجمعات وهمچنین از خروج غیر ضروری از خانه خود داری کنند.

وی ادامه داد: مردم استان باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص فاصله فیزیکی یک و نیم متری، زدن ماسک را رعایت کرده و همچنین از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات، مراسم‌های عزا و عروسی و جشن‌ها خودداری کنند تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار