این روزها قبرستان ها روایتگر روزهای تلخ در کهگیلویه و بویراحمد است که با طوفان کرونا هزاران آرزو در کالبد خاک آرام می گیرد.
کد خبر: ۹۸۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 11 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مهر نوشت : وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش خطرناک شده و شرایط به شکلی است که تعداد فوتی‌های کرونا در یک شیب تند حرکت کرده و پیک پنجم کشوری در این استان نیز رخت سیاه را با تعدد مرگ‌ها بر تن بازماندگان می‌کند.

با شیوع پیک پنجم کرونا در کشور، کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قافله عقب نماند تا یکی از سخت‌ترین چالش‌های پیش روی کادر درمان خود را تجربه کند.

کمبودها و نیست‌ها به مانند سایر مناطق کشور در این استان نیز احساس شد.

در حال حاضر بیمارستان‌ها در اغلب شهرستان‌ها پر شده و بیماران در صف انتظار بستری در بیمارستان‌های معین کرونا نیز دیده می‌شوند.

از سویی رعایت پروتکل‌ها به یکی از پایین‌ترین حد خود در بخش‌های مختلف رسیده و این مسئله بر قدرت طوفانی کرونا می‌افزاید.

روایتی از روزهای تلخ کهگیلویه و بویراحمد/ کرونا می تازد

بر اساس آخرین آمارها، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۶۸ نفر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۷۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۱۸۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، ۵۴ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

۴۰ درصد نمونه‌ها مثبت شد

یزدان پناه با اشاره به آخرین آمارهای ابتلاء، گفت: از یکهزار و ۲۴۵ نمونه «پی سی آر» دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند.

وی افزود: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویر احمد، چرام و بهمئی به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را پرشتاب دانست و افزود: به دلیل افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به کرونا هم بخش‌های بستری و هم بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های معین کرونا در سراسر استان در حال تکمیل است.

روایتی از روزهای تلخ کهگیلویه و بویراحمد/ کرونا می تازد

پرهیز از خروج غیر ضروری

یزدان پناه گفت: مردم استان برای پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلاء به این بیماری کشنده حتماً دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در مراکز بهداشتی و درمانی، پاساژها، ماکان‌های شلوغ، بازار، تجمعات و همچنین از خروج غیر ضروری از خانه خود داری کنند.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: مردم استان باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص فاصله فیزیکی یک و نیم متری، زدن ماسک را رعایت کرده و همچنین از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات، مراسم‌های عزا و عروسی و جشن‌ها خودداری کنند تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

همچنین رئیس بیمارستان نرگسی گچساران گفت: در حال حاضر شرایط شهرستان از وضعیت قرمز گذشته و کل شهر در شرایط رو به سیاه قرار دارد.

سید طاهر حسینی کرونا -می-تازد"> کرونا-می-تازد">در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر ۱۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی و نرگسی گچساران بستری هستند.

وی با بیان اینکه روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها در این شهرستان همچنان در حال افزایش است، اظهار داشت: ۱۵۲ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند.

روایتی از روزهای تلخ کهگیلویه و بویراحمد/ کرونا می تازد

حسینی با اشاره به اینکه ابتلاء به کرونا در شهرستان گچساران به صورت صعودی و شیب تند است، گفت: روزانه ۶۰ نفر برای تست به بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر سه بخش اورژانس، آی سی یو و عفونی با ۳۲ تخت آماده و ۲۰ پزشک شامل داخلی، عفونی و بیهوشی در بیمارستان نرگسی و شهید رجایی در درمان بیماری کرونا مشغول ارائه خدمت هستند.

رئیس بیمارستان نرگسی با تاکید بر اینکه فعلاً چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: افراد با مشاهده کوچک‌ترین علامتی به شکل آبریزش بینی، سرفه، عطسه، بدن درد و خستگی، فرض را بر کرونا بگذارند و به مراکز درمانی و درمانگاه‌های موجود در شهر و پزشکان داخلی و عفونی مراجعه کنند.

آرزوهایی در آغوش خاک

به گزارش خبرنگار مهر، موج پنجم کرونا یک به یک قربانیان خود را از میان کودک ۱۲ روزه تا جوانان، میانسالان و سالمندان می‌گیرد، تا هزار آرزو در آغوش خاک آرام گرفته و همچنان قبرستان‌ها روایتگر روزهای تلخ سرزمین چهارفصل باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار