فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم:
سردار شاهچراغی گفت: سپاه قم برای مقابله با کرونا با همه ظرفیت در خدمت نظام سلامت استان است.
کد خبر: ۹۸۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 12 August 2021

به گزارش تابناک قم،سردار شاهچراغی ،فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در حاشیه ویدئو کنفرانس مشترک سپاه و وزارت بهداشت که با حضور روسای علوم پزشکی و فرماندهان سپاه کشور برگزار شد ،با بیان این که برای مقابله با ویروس منحوس کرونا سپاه با همه ظرفیت در خدمت نظام سلامت استان است،گفت: در این جلسه مقرر شد آن چه در بضاعت استان‌ها است از نیرو‌های فنی، تاسیساتی و خدماتی برای کمک آماده باشند.

او همچنین از آغاز گام پنج طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: در ادامه طرح شهید سلیمانی نظارت بر اماکن عمومی، صنوف، ادارات و سازمان‌ها تشدید می‌شود.

فرمانده سپاه قم نظارت بر هیئت‌های مذهبی با نگاه ارشادی و ایجابی را از دیگر اقدامات گام پنجم طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: مراجعه به درب منازل برای هر نوع کمک هم ادامه خواهد داشت.

سردار شاهچراغی ادامه داد: همه این اقدامات با توجه به ضرورت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی اعلام خواهد کرد، انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در این مسیر مردم نقش اول را دارند و باید در کنار سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند تا بتوانیم با کمک هم از بحران کرونا عبور کنیم.

ظرفیت مراکز درمانی قم تکمیل است

دکتر محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با اشاره به این که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است، گفت: روزانه علاوه بر بیماران بستری، هزار نفر بستری موقت داریم که مدیریت این بحران جز با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف امکان پذیر نیست.

او سپاه و بسیج را از همیاران و همکاران دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: در چهار گام اول این طرح همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفت و دستاورد‌های خوبی داشت.

او گفت: در جلسه امروز در جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون قدم‌های خوبی برداشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر این که حرف اول و آخر را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می زند ،افزود: اضافه کردن تخت، راهکار کنترل موج پنجم کرونا نیست، ما باید این تناقض را حل کنیم از یک طرف بیمارستان‌ها پر است، از طرف دیگر تجمعات، نزدن ماسک، و رفت و آمد‌های غیرضروری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار