همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و بزرگداشت شهدای کربلا همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با چهارمین روز از ماه محرم در مصلی امام‌خمینی(ره) ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 14 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ این آیین که با نوزدهمین برنامه مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان بود، با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استقبال جمعی از عاشقان و شیفتگان اباعبدالله (ع) برپا شد.

این همایش با حضور جمعی از شیرخوارگان و مادران آنها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع)، کم سن و سال ترین شهید کربلا برگزار شد.

در این آیین بر تن شیرخوارگان لباس‌های سفید، مشکی و سبز پوشیده شده و سربندهایی منقش به یاد علی اصغر(ع) بر پیشانی داشتند و مادران آنها به یاد شهادت مظلومانه طفل شش ماهه اباعبدالله (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در این همایش همچنین مرثیه سرایان اهل بیت به نوحه سرایی در ماتم شهید شیرخوار کربلا پرداختند و سخنرانان ابعاد مختلف واقعه کربلا و شهادت این شهید را برای مادران تشریح کردند.

مشابه ابن آیین در شهرستان های مختلف استان ایلام برگزار گردید. همایش شیرخوارگان حسینی سال گذشته به دلیل شیوع‌کرونا در این استان برگزار نشد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار