کد خبر: ۹۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 21 September 2015

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 1800 دانش آموز استثنایی در البرز به مدرسه می‌روند.

حسن نوروزی در گفت وو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، با اعلام این خبر اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی جدید در استان یک‌هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی با معلولیت کم توان ذهنی، ناشنوا، نیمه شنوا، نابینا، و نیمه بینا شروع به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۳۷۰ دانش آموز تلفیقی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سال تحصیلی جدید اقدام به تحصیل می‌کنند.

این مقام مسئول در توصیف دانش آموزان تلفیقی گفت: به دانش آموزانی با معلولیت‌های کم شنوا، کم بینا و جسمی حرکتی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند دانش‌آموزان تلفیقی می‌گویند که از طریق معلم رابط تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش استثنایی البرز تعداد ۲۶ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در سطح استان به همراه شش مرکز اختلالات یادگیری دولتی و یک مرکز اختلال یادگیری غیردولتی (در مجموع۳۳ مرکز) آماده استقبال از دانش آموزان استثنایی استان خواهد بود.

نوروزی همچنین از افتتاح مرکز اختلالات یادگیری در نظرآباد سخن به میان آورد و گفت: این مرکز از ابتدای سال تحصیلی جدید شروع به کار می‌کند، همچنین پنج مرکز اختلالات در طول سال تحصیلی جدید در استان راه اندازی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: امسال با اجرای طرح غربالگری در مدارس عادی استان بیش از ۶۰ دانش‌آموز که در طرح تلفیقی نبودند شناسایی شده و از ابتدای مهر تحت پوشش طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی در پایان گفت: در سال جاری پروژه مهر برای اولین بار در آموزش و پرورش استثنایی به طور مستقل اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار