فرماندار کنگاور، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر سختگیرانه در شهرستان گفت: باید با کسانی که با کوتاهی، سهل‌ انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی و قانونی شود.
کد خبر: ۹۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ فرزاد الماسی عصر سه شنبه در جلسه کرونا شهرستان کنگاور تاکید کرد: متاسفانه در شهرستان یک سیر بالا رونده مبتلایان وجود دارد که همین یک فاجعه است که به حداکثر شدت ابتلا، بدحالی و فوت خواهیم رسید.

وی افزود: همچنان آمارها رو به فزونی خواهد بود، اگر شرایط همین‌طور بماند و ما اقدامی برای کنترل آن نکنیم، آمار مبتلایان و فوتی‌ها خیلی بیشتر خواهد شد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه متاسفانه بستری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کنگاور رکورد شکست، تصریح کرد: برای اولین بار ۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید چمران بستری شده است.

وی گفت: ظرفیت اصلی تخت های کرونایی بیمارستان شهید چمران ۶۶ تخت است که با تلاش مجموعه درمانی شهرستان تخت های جدیدی برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
 وی در ادامه تاکید کرد: نظارت بر صنوف و دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از بروز برخی بی‌مبالاتی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود.

وی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی با اصناف متخلف برخوردهای قانونی و حتی قضایی صورت گیرد.

فرماندار کنگاور با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاههای عضو ستاد خاطرنشان کرد: مسوولان دستگاه‌های متولیان هیات‌های مذهبی شهرستان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از سوی سوگواران حسینی، نظارت جدی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نباید درباره رعایت شیوه‌های نامه‌های جلوگیری از شیوع ویروس بی‌تفاوت باشند، اظهار داشت: همکاری همه اقشار برای کاهش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ ضروریست. 

وی تاکید کرد: پلیس راه و پلیس راهور ضمن کنترل مبادی ورودی و خروجی خودروهای کنار تفرجگاههای شهرستان را نیز اعمال قانون می کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان کنگاور با تاکید بر همدلی همه دستگاه‌ها و همکاری مردم برای عبور از موج جدید کرونا افزود: برای برگزاری جلسات اضطراری و خدمات رسانی به مردم آماده باشند. 

به گزارش ایرنا، هجوم بی‌امان بیماری قرن در پیک پنجم خود طی یک ماه گذشته و تداوم این وضعیت بحرانی، ستاد ملی مقابله با کرونا را برآن داشت که با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، محدودیت‌های جدیدی در نظر بگیرد تا شاید بتوان با کاهش ترددها اندکی از تب تند این ویروس بکاهد.

اعلام تعطیلی سراسری از ۲۵ تا ۳۰ مرداد و منع تردد از ساعت ۱۲ امروز ۲۴ مرداد تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم شهریور، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد و لغو مجوزهای صادره قبلی، بخشی از محدودیت های این ستاد برای روزهای پیش‌روست.

در شهرستان کنگاور در حال حاضر ۹۱ بیمار کرونایی در بخش های مختلف بیمارستان بستری هستند.

همچنین ۲۵ هزار دوز واکسن نیز در بین سنین مصوب تزریق شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار