معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی با اشاره به عدم تجمع هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در حرم مظهر گفت: ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در حرم شاهچراغ(ع) به صورت محدود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام احمد سلامی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: آستان مقدس احمدی و محمدی در روز تاسوعا و عاشورا نیز ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امسال بر خلاف سال‌های گذشته بدون تجمع و اجتماع بزرگ هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این حال مراسمی محدود در حرم مطهر برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود، گفت: این برنامه از ساعت 12 و ربع در فضای باز و صحن مطهر برنامه‌ریزی و تا هنگام نماز اجرا می‌شود سپس اقامه نماز باشکوه تاسوعا و عاشورا به امامت آیت‌الله دژکام برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تاکید بر اینکه برنامه در صحن و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود، افزود: بعد از نماز به اندازه ربع ساعت مراسم عزاداری سیدالشهدا را برگزار می‌شود تا هم اقامه عزا باشد و هم سلامت مردم تامین شود.

 

حجت‌الاسلام سلامی همچنین به دیگر برنامه‌های آستان اشاره و بیان کرد: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح از ساعت 6 تا 7:30 همراه با صرف صبحانه با همکاری هیئت جمعیت اتحاد حسینی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس از اجرای طرح ختم قرآن کریم، هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع) خبر داد و عنوان کرد: این طرح با عنوان "من تلاوت قرآن را دوست دارم" در محرم و صفر امسال برگزار می‌‌شود.

وی همچنین از برپایی محافل انس با قرآن کریم، اجرای ویژه برنامه‌های کودکانه، برپایی نمایشگاه در صحن حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه معرفت زیارت و برنامه خدمت کریمانه با موضوع تجلیل از خانواده شهدا به عنوان برنامه‌های دهه اول ماه محرم در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار