کد خبر: ۹۸۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷ 20 August 2021

طرفاداری، آن چه در این مسابقات جدای از کسب قهرمانی و ۵ طلای ارزشمند، حائز اهمیت بود، تاثیری بود که این مسابقات در چرخه انتخابی تیم ملی بزرگسالان داشت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم انتخاب رحمان عموزاد بسیار جوان برای حضور در تیم بزرگسالان در مسابقات جهانی هم تقریبا قطعی بود اما این جوان که پدیده جدید کشتی ایران است، در جهانی جوانان کاری کرد کارستان و همه رقبای خود را با اختلاف برد، او حتی قهرمان روس که میزبان این مسابقات هم بود را در یک کشتی فوق العاده زیبا ضربه فنی کرد تا در مسابقات جهانی کشتی هم برای تیم ملی کشتی ایران روی تشک برود.

در وزن ۵۷ کیلو گرم در حالی که رضا اطری از قبل هم با وجود کسب مدال، شانسی برای حضور در مسابقات جهانی نداشت، اعلام شد که از بین سرلک و قلی زادگان یکی باید به جهانی برود. در مسابقات جهانی جوانان، قلی زادگان حذف شد تا شانس او برای حضور در مسابقات جهانی جونان کم شود.

اما در وزن ۷۹ کیلو گرم قهرمانی و درخشش محمد نخودی در مسابقات جهانی جوانان باعث شد تا او در کنار بهمن تیموری و حمید زرین پیکر شانس حضور در مسابقات جهانی را پیدا کند .

 بر این اساس ملی پوشان سه وزن ۶۱ کیلو گرم، ۸۶ و ۱۲۵ برای مسابقات جهانی قطعی شده اند، رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیر حسین زارع، یک ماه و نیم دیگر در مسابقات جهانی نمایندگان کشورمان در اوزان مورد نظر خواهند بود علی شعبانی هم به احتمال زیاد نماینده کشورمان در مسابقات جهانی نروژ در وزن ۹۷ کیلوگرم خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار