در خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از رشد 8 درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 21 September 2015
سیدجواد حسینی در نشست خبری در مرکز نیروی انسانی شهید کامیاب، اظهار کرد: یک‌ میلیون و 72 هزار و 955 دانش‌آموز در خراسان رضوی برای آغاز سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 547 هزار و 251 نفر پسر و 525 هزار و 704 نفر دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: 4 هزار و 600 دانش‌آموز اتباع خارجی امسال در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند که خراسان رضوی در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بیگانه رتبه دوم کشور را دارد.

وی تصریح کرد: 26 درصد دانش‌آموزان در مدارس روستایی و 74 درصد در مدارس شهری ثبت نام کرده‌اند؛ این در حالی است که 51 درصد مدارس در روستا و 49 درصد مدارس در شهرهاست.

حسینی با اشاره به اینکه ما تعداد زیادی معلم باید برای تعداد کمی دانش‌آموز بفرستیم، بیان کرد: یک هزار و 77 مدرسه در استان زیر 15 نفر، 635 مدرسه زیر 10 نفر و 233 مدرسه نیز 5 نفر دانش‌آموز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد 8 درصدی ثبت‌نام در استان بوده‌ایم و خراسان رضوی در این زمینه مقام نخست کشور را کسب کرده است.

وی در ارتباط با نقل و انتقالات معلمان، گفت: امسال 651 نفر متقاضی نقل و انتقالات بوده‌اند که کار این افراد در سه مرحله انجام شده و در نهایت نقل و انتقال 2 هزار و 346 نفر با موفقیت انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بیش از 5 هزار نفر در استان از آموزش و پرورش خارج شده‌اند، افزود: به منظور ساماندهی نیروی انسانی، نیروهای مازاد متوسطه دوم را به متوسطه اول و دوره ابتدایی آورده‌ایم و معلمان سال پنجم و ششم را تخصصی کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه در تابستان امسال از 5 هزار مدرسه بازدید به عمل آمد، خاطرنشان کرد: بیشترین شکایات گزارش شده از مدارس راجع به مبالغ دریافتی برای ثبت نام بوده است این شکایات نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی یادآور شد: سال گذشته پنج مدیر به دلیل تخلف عزل شدند اما امسال تخلفات در حد تذکر کتبی و جابه‌جایی مدیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امسال 413 شکایت داشته‌ایم که نشان می‌دهد تنها سه صدم درصد اولیاء از مدارس شاکی بوده‌اند.

حسینی با تأکید بر اینکه مدارس برای ایمن‌سازی پیش می‌رود، افزود: هر سال طرح دادرس در روزهای خطر در مدارس انجام می‌شود و در همین راستا نیز یک هزار و 500 مدرسه مراقب سلامت در استان داریم.

وی عنوان کرد: 6 هزار دانش‌آموز با عنوان دانش‌آموزان محیط زیست‌یار در مدارس هستند که در قالب اردو به طبیعت رفته و اقدام به پاکسازی محیط می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح مدرسه با نشاط بدون کیف در 41 مدرسه برگزار شد که امسال این طرح از لحاظ کیفی بررسی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: روز گذشته رژه سرویس مدارس با حضور 16 هزار خودرو که 130 هزار دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کنند برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان فرآیند اجرایی شدن مطلوبی را طی می‌کند، گفت: هفته گذشته دستورالعمل رتبه‌بندی معلمان پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه‌بندی و نگارش صدور احکام آنان قبل از مهرماه به استان رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیش از 30 درصد احکام صادر شده و کماکان ادامه دارد و امیدواریم تا اول مهرماه احکام تمامی معلمان به دستشان برسد.

حسینی عنوان کرد: کادر اداری و افرادی که تا 31 شهریور بازنشسته می‌شوند نیز مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

وی از احیای 40 دارالقرآن خبر داد و تصریح کرد: 850 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده‌اند که خراسان رضوی رتبه نخست را در این زمینه کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با نرخ شهریه عنوان کرد: خراسان رضوی پایین‌ترین نرخ شهریه را از دانش‌آموزان می‌گیرد که حتی این مبلغ نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

حسینی ادامه داد: میزان شهریه‌ای که استان از دانش‌آموزان اتباع دریافت می‌کند به نسبت سایر دانش‌آموزان مبلغ کمتری است و جمهوری اسلامی در بخش آموز و پرورش بیشترین کمک را به اتباع می‌کند.

وی یادآور شد: مراسم آغاز مهر فردا در محل دارالهدایه حرم مطهر برگزار می‌شود و زنگ نماز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی در مدرسه امام حسین (ع) ناحیه 5 مشهد به صدا در می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع شیر همانند سال‌های گذشته در تمام مدارس دولتی و غیر‌دولتی انجام می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار