همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
در بسته خبری امروز به موضوعات مختلفی ،از دستور صریح وزارت نفت برای جلوگیری از استخدام در شرکت نفت تا مواضع تاجگردون در خصوص پخش تلویزیونی برجام و اعلام کاندیداتوری عدل هاشمی
کد خبر: ۹۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸ 22 September 2015

تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در بسته خبری امروز به موضوعات مختلفی ،از دستور صریح وزارت نفت برای جلوگیری از استخدام در شرکت نفت تا مواضع تاجگردون در خصوص پخش تلویزیونی برجام و اعلام کاندیداتوری عدل هاشمی همچنین موضوع شهرستان شدن برخی بخش های استان پرداخته می شود.

دستور وزارت نفت برای عدم جذب نیرو در شرکت نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بر اساس شیوه‌نامه الحاقی از سوی وزارت نفت، جذب هرگونه نیروی انسانی تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده است.

امین محمدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران صبح امروز در راستای رفع مشکلات کارکنان نفت و پاسخ‌گویی به درخواست‌های عموم مراجعین این شرکت، ششمین نشست مردمی خود را در این شهرستان برگزار کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه بررسی و رفع مشکلات مردمی وظیفه و تکلیفی برای هر مسئولی است، اظهار کرد: از ابتدای برگزاری این دیدارها تاکنون عمده مشکلات مراجعان در رابطه با معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده بوده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک مسئول با مشکلات مردم شهرستان به ویژه در ارتباط با بحث بیکاری جوانان آشنایی کامل دارم، افزود: براساس اطلاعات دریافت شده در حال حاضر قریب به ۱۸ هزار جوان جویای کار در این شهرستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بر ضرورت همکاری همه مسئولان اجرایی شهرستان و استان جهت مقابله با معضل بیکاری در این شهرستان، تصریح کرد: بیکاری تبعات بسیاری برای جوانان و مردم از جمله در مسائل اجتماعی، سیاسی، امنیتی و … در یک منطقه دارد که باید با برنامه‌ریزی و ایجاد اشتغال آن را کنترل کرد.

محمدی در ادامه تعداد نیروهای شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را قریب به ۷ هزار نفر خواند و گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی رسمی و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم شهرستان جهت اشتغال در این شرکت، خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه الحاقی از سوی وزارت نفت، جذب هرگونه نیروی انسانی تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به دستور فوق‎الذکر از سوی وزارت نفت، شرکت نفت و گاز گچساران با مطالعاتی که انجام داده در پی شناسایی راهکارهای مختلف جهت رفع معضل بیکاری جوانان این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد: چنانچه در آینده گشایشی درجهت جذب نیرو حاصل شود با عدالت محض در مورد آن عمل خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که حقی ضایع شود.

محمدی در پایان یادآور شد: برگزاری ملاقات‌های مردمی از جمله برنامه‌های این شرکت در راستای تقویت ارتباطات بدون واسطه درون و برون سازمانی و بیان خواسته‌های ملاقات‌کنندگان از مدیر عامل بوده که از ابتدای سال جاری به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار گرفته است.


لزوم ورود شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما

عضو گچسارانی کمیسیون برجام گفت: شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما بایستی به مسئله نحوه پخش جلسات کمیسیون ویژه برجام رسیدگی کند.

غلامرضا تاجگردون در مورد توقف پخش کمیسیون برجام از صداوسیما تصریح کرد: اعضای کمیسیون از ابتدا مطالبه‌ای برای پخش جلسات از صداوسیما نداشتند و بنابر این بود که جلسات برای مستندات ضبط شود٬ اما حالا که اقدام به پخش برخی جلسات شده است بهتر بود همه جلسات پخش می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم ورود شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما به بحث یادشده افزود: پخش همراه با نوسان جلسات کمیسیون برجام کار خوبی نبوده و ما انتقادهای خود را در این رابطه ابراز داشته‌ایم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت توقف پخش جلسات کمیسیون برجام چه چیزی می‌تواند باشد٬ افزود: برداشت من این است که عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند فضای دیگری در کمیسیون برجام شکل بگیرد اما بسیار سعی شد فضا برخلاف تصورات آنها شود.

منتظر شهرستان شدن مارگون ولوداب نباشید

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان شدن بخش های مارگون و لوداب از توابع شهرستان بویراحمد تا قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال بعید به نظر می رسد.

جلیل حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت زمان ارایه پیشنهاد اولیه برای شهرستان شدن بخش های مارگون و لوداب بویراحمد به وزارت کشور حدود یک سال است.

وی بیان کرد: پیشنهاد اولیه برای شهرستان شدن بخش های دیشموک و قلعه رییسی از توابع شهرستان کهگیلویه نیز از حدود شش ماه قبل به وزارت کشور داده شد.

حسنی اظهار کرد: وزارت کشور در حال انجام کار کارشناسی و گرفتن استعلام های لازم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی برای فراهم کردن زیرساخت ها و تامین اعتبارات مورد نیاز در زمینه شهرستان شدن بخش های مارگون، لوداب، دیشموک و قلعه رییسی است.

وی عنوان کرد: نتایج اقدامات و پیگیری های وزارت کشور در زمینه شهرستان شدن بخش های مارگون، لوداب، دیشموک و قلعه رییسی پس از انتخابات پیش رو به دولت یازدهم ارایه می شود.

حسنی ابراز داشت: در صورت نهایی شدن این نتایج در دولت تدبیر و امید موضوع شهرستان شدن بخش های مارگون، لوداب، دیشموک و قلعه رییسی تصویب و نهایی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان به نام های بویراحمد با مرکزیت یاسوج، دنا با مرکزیت سی سخت، گچساران با مرکزیت دوگنبدان، باشت با مرکزیت باشت، کهگیلویه با مرکزیت دهدشت، بهمئی با مرکزیت لیکک، چرام با مرکزیت چرام و لنده با مرکزیت لنده است.

عدل هاشمی واعلام کاندیداتوری

یکی از سایت های محلی اعلام کرده که عدل هاشمی در میان دوستان خود اعلام کرده که برای انتخابات پیش رو کاندید می شود.این سایت نوشته:عدل هاشمی برای حضور در انتخابات دوره دهم حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اعلام کاندیداتوری کرده است.

 خبرهای زیاد انتخاباتی در حوزه کهگیلویه بزرگ شنیده می‌شود و تعدد کاندیداها در این حوزه نیز به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود، عدل هاشمی در حوزه کهگیلویه در جمع تعدادی از هواداران خود گفته است که در انتخابات مجلس دهم شرکت خواهم کرد.

مسیر سختی در پیش‌روی عدل هاشمی قرار دارد و اما اینکه جریان اصولگرایان و محمد موحد از او حمایت خواهد کرد یا نه باید منتظر روزهای آینده باشیم.

البته بحث کاندیداتوری عدل هاشمی تازه نیست تا جایی که مهمترین گزینه موجود در چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده همین عدل هاشمی می باشد چرا که خیلی وقت پیش شروع به یارگیری کرده و شنیده ها حکایت از ائتلافی است که بین موحد، حبیبی و هاشمی صورت گرفته است. هرچند نمی توان به این خبرها هنوز اعتماد کرد ولی باز هم شنیده شده که احتمالا از طرف اصولگرایان مرکز نشین حتی از علی محمد بزرگواری هم خواسته خواهد شد که به نفع عدل هاشمی کناره گیری کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار