فرمانده انتظامی شهرستان قم از مالباختگان خواست پس از وقوع سرقت از منزل به چند نکته حتما توجه کنند.
کد خبر: ۹۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 25 August 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان، فرمانده انتظامی شهرستان قم در خصوص سرقت از منزل اظهار کرد: مالباختگان پس از وقوع سرقت می‌بایست از دادن هرگونه اطلاعات و توضیحات به افراد ناشناس خودداری و بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

او تاکید کرد: شهروندان قبل از حضور مأموران از بهم زدن صحنه اعم از جابجایی اشیاء و دست زدن به آن‌ها و یا رفت و آمد بی مورد پرهیز کرده و چنانچه سرقت به واسطه شکستن شیشه در و پنجره صورت گرفته باشد، تا حضور مأموران از جمع آوری خرده شیشه‌ها نیز خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: خودداری از دست زدن به کلید برق، میز‌های شیشه ای، گوشی تلفن، دستگیره در و یخچال، ظروف و... در محل وقوع سرقت از دیگر نکات مورد تاکید است.

او اضافه کرد: شهروندان بایستی از دست زدن و جابجایی اشیای به جا مانده از سارقان (قیچی، چاقو، دکمه لباس و ...) که از ادله ارتکاب جرم محسوب می‌شود همچنین آثار باقی مانده از آن‌ها مانند خون، مو و ... خودداری نمایند و به اظهار نظر افراد غیر مسئول توجه نکنند.

سرهنگ جعفریان گفت: پس از بازدید کارشناسان و مسئولان پلیس از صحنه و جمع آوری ادله جرم با بررسی دقیق، لوازم، آمار و مشخصات دقیق وسایل و اشیاء قیمتی را با تنظیم لیستی در شکایت خود منعکس کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم تاکید کرد: بدون دلایل کافی افراد بی گناه را متهم نکنید چرا که موجب هتک حرمت و ایجاد کینه‌های نهفته در آن‌ها خواهد شد، بعد از وقوع سرقت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوطه و موارد مشکوک را در اختیار پلیس قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار