تابناک-حوزه/مسئول هيئت شهداي گمنام در بندرعباس گفت:وجود صدق در قدم براي رسيدن به معرفت ضروري است البته كه شور حسيني مقدمه معرفت و شعور حسيني است.
کد خبر: ۹۸۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ 27 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس ، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد زارع مسئول هيئت شهداي گمنام بندرعباس در جوار حرم هشت شهداي گمنام بندرعباس اظهار داشت:واقعه كربلا مانند يك كوه عظيم است كه دامنه آن در اختيار همه است اما براي رسيدن به قله هاي معرفتي آن بايد تلاش كرد.

 

وي افزود: قصه كربلا دو وجه دارد يك وجه بيروني كه همه شرح وقايع آن را ميشنويم اما بطن واقعه بسيار مهم و عميق است.

 

 

زراع گفت: درست است كه كربلا باطن دارد اما نميشود به ظاهر آن بي توجه بود، زيرا شعور حسيني بدون شور ميسر نيست، كسي به بطن كربلا نخواهد رسيد مگر از گريه كردن براي امام حسين عليه السلام.

 

مسئول هيئت شهداي گمنام ابراز داشت: كسي كه داراي شعور حسيني زيادي باشد شور مضاعفي نيز نصيبش خواهد شد،مراقب باشيد اعتقادات شما را به بازي نگيرند زيرا شعور زياد شور را زياد تر ميكند؛ حضرت امام خميني در ماه محرم از صبحگاه تا شامگاه عاشورا بر سينه ميزد و با سينه خونين خود عزادار امام حسين بود.

 

 

حجت الاسلام زارع عنوان كرد: لذا بايد به قله كربلا رسيد و بايد سعي كنيم از همين دامنه به قله برسيم، زيارت عاشورا شناسنامه كربلا است؛ اين زيارت يك زيارت قدسي است؛ زيارت عاشورا تنها زيارتي است كه سجده دارد لذا سجده نشان قرب الهي است،زيارت عاشورا ما را به قله پيشرفت و معرفت مي رساند.

 

 

وي بيان كرد: در عالم ملكوت يك ميزان و معيار هايي وجود دارد كه انسان ها با آن سنجيده ميشوند، درجات معرفتي در عالم ملكوت متفاوت است معيار درجه در قيامت معرفت به امام و اولياي او است ، لذا بايد از خداوند بخواهيم كه ايشان را به ما بشناساند؛ حالا اگر معرفت نسبت به امام و اولياي امام را پيدا كرديم تازه خداوند متعال به ما اجازه ميدهد تا بتوانيم از دشمنان اهل بيت بيزازي بجوييم.

 

 

وي اضافه كرد: قدم صدق كه در زيارت عاشورا ميخوانيم يعني راست بگوييم، وقتي صدق قدم نباشد ثبات قدم هم نيست، يكي از كليد هاي گم شده در زندگي نبود قدم صدق است؛ بايد در راهي قرار بگيريم كه تمام اجزاي ما مهر زده به اسم خداوند باشد.

 

 

انتهاي پيام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار