همزمان با هفته دولت، اولین قرارگاه از ۸ قرارگاه مصوب پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در بخش ارژن شهرستان شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 28 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عصر جمعه ۵ شهریور در آیین گشایش این قرارگاه با تاکید بر اهمیت مبحث حفاظت از آب، خاک و ژن با مدیریت صحیح و سریع، گفت: برای آسیب‌هایی که عدم مدیریت و رصد به موقع موارد فوق به محیط زیست و منابع طبیعی کشور می‌زند اثراتی کمتر از بیماریهایی که هم اکنون بر ما عارض هست را نمی‌توان متصور شد.

احمد طمراسی افزود: با وجود اینکه حوزه مدیریت و حفظ کاربری اراضی در کشور به اندازه کافی قوانین و دستور العمل دارد تا به امروز می‌بینیم که اقدامات اجرایی در بستر قوانین اجرا شده هنوز نتوانسته آن نتیجه حداکثری یا حتی نتیجه قابل قبول بدهد.

او خاطرنشان کرد: در این حوزه بنا هست با یک تغییر رویکرد، به این قانون متفاوت نگاه شود.بنابراین با بستر قانونی که وجود دارد یک رویکرد اجرایی متفاوتی در استان رقم خواهد خورد.

طمراسی با بیان اینکه خوشبختانه خواسته و توقعات کارشناسان حوزه کشاورزی با دستورات مقام قضایی استان مطابقت پیدا کرده است، اظهار کرد: در طرح تقدیمی به دادستان محترم ۸ قرارگاه به عنوان پایلوت استان فارس در شهرستان شیراز مستقر خواهد شد که تاکنون در بستر همکاری و همراهی سازمان امور اراضی کشور توانسته‌ایم در اجرای این طرح کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با طرح موضوع استفاده از ظرفیت نیروهای یگان حفاظت استان در سطح شهرستان، از بکارگیری نیروی انسانی خارج از مجموعه جهاد کشاورزی و با هزینه سازمان مذکور خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در حد امکانات توان مالی خود ابزارهای شناسایی مانند سیستم‌های ماهواره‌ای و همچنین ابزارهای اجرایی را در این قرارگاه‌ها مستقر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار