ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اینکه این مزرعه به صورت نشایی و به تعداد ۶۵ هزار بوته در هکتار فروردین ماه امسال کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ کیلو گرم مرزنجوش خشک حاصل و به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۹۹۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 31 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اینکه این مزرعه به صورت نشایی و به تعداد ۶۵ هزار بوته در هکتار فروردین ماه امسال کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ کیلو گرم مرزنجوش خشک حاصل و به بازار عرضه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گیاهان دارویی از ارزش اقتصادی خوبی در بازار برخوردار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرزنجوش به قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود از این رو کشت این محصول اشتغال زایی بیش از ۳۰ نفر روز را ایجاد کرده است.

انصاری با اشاره به اینکه مرزنجوش گیاهی چند ساله است، ابراز کرد: مزارع زیر کشت در سال اول بیش از یک برداشت ندارد، ولی در سال‌های بعد دو یا سه بار در سال می‌توان برداشت که می‌تواند سود دهی مناسبی برای کشاورز داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی مانند آویشن باغی، آویشن شیرازی و نعناع فلفی اختصاص یافته است.

به گفته او؛ توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا است، زیرا علاوه بر درآمد زایی برای ذی نفعان و تناسب با اقلیم این شهرستان، کشت‌هایی کم آب بر هستند و برای کاهش مصرف منابع آبی و انطباق با شرایط خشکسالی مناسب خواهند بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار