مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بابیان اینکه مرغوب‌ترین گندم‌های دیم استان فارس در شهرستان کازرون تولید می‌شود، تصریح کرد: شهرستان کازرون تنها تولید کننده گندم بذری دیم در استان فارس است.
کد خبر: ۹۹۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 01 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه تولید بذر گواهی شده و با خلوص ژنتیکی بالا یکی از مولفه‌های اصلی موفقیت در تولید گندم است، گفت: از این مقدار بذر ۴۰ تن طبقه پرورشی، ۳۹۰ تن طبقه مادری و ۱۲۰۰ تن طبقه گواهی شده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه مرغوب‌ترین گندم‌های دیم استان فارس در شهرستان کازرون تولید می‌شود، تصریح کرد: شهرستان کازرون تنها تولید کننده گندم بذری دیم در استان فارس است.

رشیدی اظهارکرد: گندم‌های خریداری شده با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس (واحد ثبت و گواهی بذر و نهال) پس از بوجاری، ضدعفونی و برچسب‌گذاری بذور، توسط شرکت تعاونی روستایی بر اساس سهمیه‌های ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس در بین شهرستان‌های استان فارس توزیع می‌شود.

او بیان کرد: گندم‌های بذری خریداری شده از کشاورزان عمدتا از ارقام، کریم، دهدشت، کوهدشت، ساورز و آسمان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کشاورزان خواست به منظور افزایش کمی و کیفی محصول از بذور اصلاح شده و دارای گواهی سلامت مؤسسه ثبت و گواهی بذر استفاده کنند و از بذور عاری از خلوص ژنتیک که عملکرد مناسبی ندارند خوداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار